Собствениците на дигиталната агенция SEOMAX Любомир Атанасов и Петър Дяксов са придобили 25% от най-популярната българска SaaS (software as a service) платформа за онлайн магазини - GombaShop, става ясно от официално съобщение.

Те са изкупили дяловете на създателите на SuperHosting.bg, които излязоха и от хостинг компанията.

Това е сериозна новина в E-commerce сферата у нас. GombaShop е на пазара от 2014 г. и в момента се използва на всекидневна база от 2500 търговци, чиито магазини обработват 1,7 млн. поръчки годишно при общ оборот от над 100 млн. лева за последните 12 месеца.

Новият модел за онлайн търговия, който увеличава значително броят и големината на поръчките

Новият модел за онлайн търговия, който увеличава значително броят и големината на поръчките

Изцяло българската компания следва примера на лидери в сегмента

SEOMAX и българската платформа си партнират от няколко години, като това е бил един от факторите за решението за сделката, посочи пред Money.bg основателят на агенцията и неин управляващ партньор Любомир Атанасов.

"През годините договорихме сделка с Yettel - ние сме подизпълнител и изработваме сайтовете на клиентите им. Изработваме ги на GombaShop платформата - ние сме "ръцете", които слагат банерите, подреждат информацията и настройват модулите. Много сме работили с GombaShop и от дума на дума се стигна до тази сделка", разказва той.

Имате ли онлайн магазин? Ето как да се подготвите за черния петък

Имате ли онлайн магазин? Ето как да се подготвите за черния петък

Защо онлайн магазините, разчитащи на облачни услуги с поддръжка, печелят най-много?

Атанасов е категоричен, че SEOMAX искат да бъдат "активни партньори в този бизнес" и могат да помогнат със своето ноу-хау от пазара. Тепърва ще се работи по стратегия за развитие, но фокус ще бъдат екипът и функционалностите: "Имаме нови колеги програмисти, които влизат в платформата. Планираме няколко нови доработки, които са доста търсени в момента. Също така ще спомогнем в пространството GombaShop да стигне до повече хора".

Любомир Атанасов, Петър Михайлов, Георги Костов и Петър Дяксов

Любомир Атанасов, Петър Михайлов, Георги Костов и Петър Дяксов

В момента SaaS платформата има присъствие както на българския, така и на сръбския пазар, но не липсват амбиции и отвъд тях: "Планираме експанзия и към други държави - най-малкото че и ние като дигитална агенция също имаме интерес към тези пазари. Синергично ще се получат нещата - ние се борим за един и същи профил, единият прави магазина, докато другият прави маркетинга".

Онлайн търговия made in BG

Коронавирусът и строгите противоепидемични мерки преди 4 години доведоха до тласък в развитието на онлайн търговията, но след края на пандемията растежът вече далеч не е на същите нива, признава Любомир Атанасов.

В същото време е категоричен, че отстъпление няма: "По време на COVID-19 много хора осъзнаха, че бизнесът им няма да продължи да съществува, ако го няма онлайн - като онлайн магазин. Тогава с 30-35% за 2 години се повишиха резултатите на всички в този бизнес и при нас в маркетинга, а след това имаше успокояване. Има случаи, в които търговците не успяват да овладеят този канал, но цялостно няма отлив".

Снимка 669216

Източник: Личен архив

Защо, обаче, да изберем именно българска платформа за онлайн магазина си - при положение, че на пазара има десетки? "Най-простото е, че този GombaShop е изцяло създаден и съобразен с българската специфика на продажбите - ние сме специфични като купувачи, като манталитет. Няма нищо общо даже между Румъния и България в тази култура. Освен това има специфика по отношение на законите, банките, GDPR политиката - отговорността на SaaS платформата е да поддържа всичко това безплатно, докато потребителят си плаща месечната такса", отговаря Атанасов.

И добавя още един фактор, който всъщност е ключов, за да могат потребителите да се съсредоточат върху бизнеса си - поддръжката на GombaShop е на български: "Например, Shopify е най-голямата платформа в световен мащаб, но български support просто няма как да има".