Собствениците на дигиталната агенция SEOMAX Любомир Атанасов и Петър Дяксов са придобили 25% от най-популярната българска SaaS (software as a service) платформа за онлайн магазини - GombaShop, става ясно от официално съобщение.
Те са изкупили дяловете на създателите на SuperHosting.bg, които излязоха и от хостинг компанията.
Това е сериозна новина в E-commerce сферата у нас. GombaShop е на пазара от 2014 г. и в момента се използва на всекидневна база от 2500 търговци, чиито магазини обработват 1,7 млн. поръчки годишно при общ оборот от над 100 млн. лева за последните 12 месеца.
SEOMAX и българската платформа си партнират от няколко години, като това е бил един от факторите за решението за сделката, посочи пред Money.bg основателят на агенцията и неин управляващ партньор Любомир Атанасов.
"През годините договорихме сделка с Yettel - ние сме подизпълнител и изработваме сайтовете на клиентите им. Изработваме ги на GombaShop платформата - ние сме "ръцете", които слагат банерите, подреждат информацията и настройват модулите. Много сме работили с GombaShop и от дума на дума се стигна до тази сделка", разказва той.
Атанасов е категоричен, че SEOMAX искат да бъдат "активни партньори в този бизнес" и могат да помогнат със своето ноу-хау от пазара. Тепърва ще се работи по стратегия за развитие, но фокус ще бъдат екипът и функционалностите: "Имаме нови колеги програмисти, които влизат в платформата. Планираме няколко нови доработки, които са доста търсени в момента. Също така ще спомогнем в пространството GombaShop да стигне до повече хора".
![Любомир Атанасов, Петър Михайлов, Георги Костов и Петър Дяксов](https://webnews.bg/uploads/images/50/9250/669250/640x.jpg?_=1718198815)
Любомир Атанасов, Петър Михайлов, Георги Костов и Петър Дяксов
В момента SaaS платформата има присъствие както на българския, така и на сръбския пазар, но не липсват амбиции и отвъд тях: "Планираме експанзия и към други държави - най-малкото че и ние като дигитална агенция също имаме интерес към тези пазари. Синергично ще се получат нещата - ние се борим за един и същи профил, единият прави магазина, докато другият прави маркетинга".
Онлайн търговия made in BG
Коронавирусът и строгите противоепидемични мерки преди 4 години доведоха до тласък в развитието на онлайн търговията, но след края на пандемията растежът вече далеч не е на същите нива, признава Любомир Атанасов.
В същото време е категоричен, че отстъпление няма: "По време на COVID-19 много хора осъзнаха, че бизнесът им няма да продължи да съществува, ако го няма онлайн - като онлайн магазин. Тогава с 30-35% за 2 години се повишиха резултатите на всички в този бизнес и при нас в маркетинга, а след това имаше успокояване. Има случаи, в които търговците не успяват да овладеят този канал, но цялостно няма отлив".
![Снимка 669216](https://webnews.bg/uploads/images/16/9216/669216/640x.jpg?_=1718190944)
Източник: Личен архив
Защо, обаче, да изберем именно българска платформа за онлайн магазина си - при положение, че на пазара има десетки? "Най-простото е, че този GombaShop е изцяло създаден и съобразен с българската специфика на продажбите - ние сме специфични като купувачи, като манталитет. Няма нищо общо даже между Румъния и България в тази култура. Освен това има специфика по отношение на законите, банките, GDPR политиката - отговорността на SaaS платформата е да поддържа всичко това безплатно, докато потребителят си плаща месечната такса", отговаря Атанасов.
И добавя още един фактор, който всъщност е ключов, за да могат потребителите да се съсредоточат върху бизнеса си - поддръжката на GombaShop е на български: "Например, Shopify е най-голямата платформа в световен мащаб, но български support просто няма как да има".