Окончателното решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за придобиването на групата на "Нова телевизия" от инвестиционната компания PPF Group ще се забави, става ясно от публикувано съобщение на регулатора.

В него от Комисията посочват, че предстои да бъде извършено задълбочено проучване на сделката за придобиване на едноличен контрол върху "Нова Броудкастинг Груп" АД и непряк контрол върху "Нет Инфо".

Чешкият милиардер Петр Келнер купи Нова телевизия

Най-богатият източноевропеец купи Нова телевизия

Сделката ще бъде финализирана в близките месеци

Намеренията на компанията PPF, контролирана от чешкия милиардер и смятан за най-богатият източноевропеец Петр Келнер, бяха обявени още в средата на февруари тази година. Тогава стана ясно, че тя ще плати 185 милиона евро за българската медийна група.

Като причина за решението си за по-задълбочено проучване на сделката от КЗК посочват това, че "Нова броудкастинг груп" има сериозно присъствие на медийния пазар у нас, като още има пряко влияние и върху рекламния такъв. В допълнение от съобщението става ясно, че при сделки с над 40% пазарен дял на участниците има потенциал за възпрепятстване и нарушаване на конкуренцията.

Какво означава сделката за Нова телевизия за българския медиен пазар?

Какво означава сделката за Нова телевизия за българския медиен пазар?

С новия собственик медийната група вероятно ще продължи да се разраства

"Предвид характеристиките на всеки един от съответните пазари в медийния сектор, може да се заключи, че придобиваната група има водещи позиции, разполага със значителен финансов и организационен ресурс, възможност за реализиране на икономии от мащаба и обхвата и утвърден имидж. "Нова Броудкастинг Груп" АД притежава пазарен дял в размер на [30-40]% за 2016 г. и [30-40]% за 2017 г., получен на база зрителска аудитория", а по критерия стойност той е [30-40]% за 2016 г.", посочват от Комисията.

"Обединената група ще разполага със съществено предимство пред останалите конкуренти, което налага извършването на задълбочено проучване на възможните антиконкурентни ефекти от сделката", допълват още от регулатора.

С придобиването на групата около "Нова телевизия" PPF Group ще стане собственик на още редица активи с различна дейност. В това число влиза радиото Nova News, както и онлайн платформите Grabo, Trendo и VBOX7.

Припомняме, че през март месец от една от водещите платформи за реклама у нас - "Изиадс", изпратиха писмо до КЗК, относно въпросната сделка. В него от компанията изразиха позицията си, че сливането нови риск за конкуренцията на рекламния пазар у нас.

Изиадс: Сделката на "Нова" за "Нет инфо" застрашава конкуренцията

Изиадс: Сделката на "Нова" за "Нет инфо" застрашава конкуренцията

Пазарът на онлайн реклама ще пострада от концентрацията, казват от компанията