Японският фотографски гигант Nikon изненада даже специализираната преса, след като обяви придобиването на американската компания за кино камери RED Digital Cinema. Сделката, сумата по която не беше оповестена, показва нов етап в развитието на мултимедийните устройства.

RED бяха създадени през 2005 г. от Джим Джанард, натрупал състояние от производителя на слънчеви очила Oakley. Компанията вкара киното в XXI век с първата си камера - RED One. Тя предлагаше 4K резолюция, сензор с размер като филмов негатив и пълна съвместимост с цялата инфраструктура на снимачната площадка.

Nikon загатна за революция в камерите

Nikon загатна за революция в камерите

Бизнесът на японската компания е под натиск от смартфоните, ще променя пазара с нова концепция

Преди нея в Холивуд масово се снимаше на лента, като монтажът и постпродукцията се случваха след изключително скъп процес на сканиране. В своя пик през 2016 г., моделите на компанията се използваха в над 25% от най-успешните филми. Днес камерите се използват за филмова, телевизионна, рекламна и онлайн продукция по целия свят.

В огромна степен успехът на RED накара останалите известни компании в сферата да погледнат сериозно към дигиталната си трансформация, а също така и вдъхнови много стартъпи да опитат да пробият някога недостъпната за "простосмъртни" територия.

Nikon, на свой ред, имат минало с Холивуд като производител на кино оптика, но през последните десетилетия усилията им бяха във фотографията. Sony постепенно ги изместиха от второто място след Canon в тази сфера, но все по-богатото портфолио от любителски и професионални хибридни фотоапарати от Z серията възвръщат позициите на японския гигант.

Продадоха на търг за $406 000 най-стария апарат на Nikon

Продадоха на търг за $406 000 най-стария апарат на Nikon

Устройството е от 1948 година

Съвременните камери се очаква да са еднакво добри както в снимките, така и във видеото и при Sony и Canon за това помага факта, че от много години те са сред основните играчи при професионалните камери. Nikon трябваше да догонва сериозно изоставане. Точно в тази връзка до неотдавна Nikon и RED бяха от двете страни на тежък съдебен спор - заради патентования алгоритъм за компресия на американската компания.

Сега той и цялото натрупано холивудско ноу-хау ще се използват от Nikon. RED става подразделение на японския гигант, като вероятно поне на първо време ще продължи да се развива самостоятелно - но и с помощта на ресурсите на новата си компания майка.