С 30 000 е нараснал броят на старите автомобили на дизел, които са внесени в България от Западна Европа през миналата година. За това сочат направените изчисления. Цифрите за Полша са още по-драстични. Тя е внесла 350 000 дизелови возила. Голяма част от тях идват от Германия, където вече започна въвеждането на рестрикции в тази посока.

Хамбург е първият германски град, въвел ограничения за дизеловите коли. Същото направиха и Берлин и Франкфурт.

Забраниха дизеловите автомобили на някои улици в Берлин

Забраниха дизеловите автомобили на някои улици в Берлин

Забраната се отнася за 11 секции от големи пътни артерии

В останалата част на континента Мадрид, Париж, Атина, Амстердам и Осло също предприеха подобни мерки.

Ограниченията при дизеловите коли, които налагат развитите икономики на стария континент, вероятно ще задълбочат проблема в държавите от Централна и Източна Европа.

Полша е сред европейските страни с най-сериозно замърсяване на въздуха. За това сочи големият брой смъртни случаи на година - 43 000.

Юлия Полисканова - експерт по качеството на въздуха, съобщава, че заради липсата на рестрикции за дизеловите автомобили в Централна и Източна Европа голяма част от "мръсните" возила от западноевропейските страни ще бъдат изпратени там.

Дизелът си отива, какво следва?

Дизелът си отива, какво следва?

В Германия споровете продължиха три години…

Янс Мюлер от Transport & Enviroment изразява опасенията си, че ще се стигне до масово манипулиране на тестовете за вредните емисии, които правят автомобилните производители. Това обаче няма да разреши проблема.

"Всички европейски граждани имат равно право да дишат чист въздух.", категоричен е той.