Германската компания Deutsche Bahn днес преодоля един символичен етап от продължителната си битка срещу монопола на Eurostar - компанията, която обслужва транспорта в тунела под Ламанша, свързваш Великобритания с Европа.
Високоскоростният влак ICE на Deutsche Bahn днес направи първото си изпитателно пътуване без пътници в тунела. Композицията тръгна от Франция, за да покаже, че може да се движи по тази линия, съобщи агенция ДПА, цитирана от БТА.
За първи път пътнически влак на друг оператор, освен Eurostar, се движи по тунела под Ламанша. При пробното си пътуване влакът на Deutsche Bahn се движеше с 30 километра в час, както предвижда регламентът.
Линията под Ламанша, която е най-често използваната железопътна връзка в света според съвместната френско-британска компания Eurotunnel. Тя построи и поддържа съоръжението, което се отваря за конкуренция в отговор на изискването на ЕС да се либерализира железопътният пътнически трафик на територията на общността. Дълго време тунелът беше запазена територия на Eurostar, акционерно дружество с 55% дял на Националната железопътна компания на Франция (SNCF), 5% на белгийските железници и 40% на British Railways.
Влакът, произведен от германската компания Siemens, е последното поколение на германския еквивалент на високоскоростния френски влак TGV. С обща дължина от 200 метра влакът навлезе днес в 13:30 часа местно време в тунела при Кале под погледите на работници на Eurotunnel и двайсетина британски и френски журналисти.