Китай продължава с плановете си да изгражда средно по 14 летища всяка година през следващите 15 години, въпреки, че ръстът на пътниците и товарите, показва признаци на забавяне след период на бързо разрастване. Китайската администрация на гражданската авиация иска да "добави" още 215 летища, за да достигне целта от 450 до 2035 г., пише South China Morning Post.

Китайският авиационен сектор е на път да надмине САЩ и да стане най-големият в света през 2024 г., според Международната асоциация за въздушен транспорт. Между 2014 г. и 2019 г. Китай вложи 70 милиарда долара за наземна инфраструктура и модернизиране на летищата и системите за контрол на въздушното движение, което подсили амбициите й да стане международен авиационен център. Според бюджета на  Китайската администрация на гражданската авиация, над 12 милиарда долара са били инвестициите в сектора през 2019 г. и 14,4 милиарда долара през 2020 година. Но след години на бърз растеж в сектора има индикации, че темпът на растеж и разширяване може да се охлади.

След $500 милиона инвестиция Русия има ново най-голямо летище

След $500 милиона инвестиция Русия има ново най-голямо летище

С новия терминал аерогарата ще може да обслужва 80 милиона пътници годишно

Ръстът на годишния брой пътници в Китай се забави през последните три години, увеличавайки се със 8 на сто до 660 милиона души през 2019 г., в сравнение с 11% през 2018 г. и 13 на сто за 2017 г

Общият обем на товари през миналата година е бил 75,26 милиарда тона, което е само с 1,9% повече от година по-рано и доста под годишния ръст от 4,6 на сто през 2018 г. и 5,7 на сто за 2017 г., показват данните за сектора. Ръстът на пътниците на международното летище в Шанхай, едно от авиационните центрове на страната, намалява от 2015 г., като пада до 2,8% през миналата година - или около 76,09 милиона пътници - най-слабото представяне за осем години.

Го Юфенг, изпълнителен директор на летището WinSale и Q&A Consulting, заяви, че планът за изграждане на летищата в Китай е съсредоточен върху дългосрочното търсене, както и върху развитието на местните икономики. "С увеличаването на търсенето са необходими повече авиокомпании и летища", каза Гуо. "Някои международни маршрути между големите световни центрове винаги са печеливши, като Шанхай и Ню Йорк."

Най-голямото летище в света вече изпълнява международни полети

Най-голямото летище в света вече изпълнява международни полети

То е и най-скъпото летище в света

Освен това и вътрешните полети в Китай намаляват обема си. Професор Ли Гуиджин от Института за управление на гражданската авиация на Китай заяви миналата година, че общият дял на регионалните полети на авиационния пазар в Китай е спаднал от 16 на около 5 на сто през последните 18 години.

През последните два месеца държавният орган за планиране на Китай, Националната комисия за развитие и реформи, одобри три нови летищни проекта, включително трета писта на летището в Шънджън, на обща стойност 91 милиарда юана (13,1 милиарда щатски долара). Междувременно изграждането на 81 изостанали летищни проекта се възобнови след продължителните празници около китайската Нова година и прекъсването заради епидемията от вируса в Китай.