Минералната вода вероятно е сред най-често купуваните стоки от магазините у нас, особено когато човек е в движение през работната седмица или на път. Дали обаче за потребителите е важно просто да си купят вода или избират по различни показатели коя точно бутилка да вземат от рафта?

Според проучване на "Алфа Рисърч" 65% от тях залагат на марката на етикета, когато си избират минерална вода. По-малък процент са тези, за които е по-важно находището, от което се добива водата, или цената й. Данните показват, че от тези два фактора се ръководят съответно 12 и 10 на сто от купувачите в страната.

"Именно с марката се свързват и най-важните характеристики на водата, които се вземат предвид при покупка: вкус (51%) и качество (31%)", посочват от агенцията за маркетингови и социално-политически проучвания.

"За 53% от участниците в проучването е по-важно да знаят коя е марката на водата, която купуват, отколкото кое е находището, от което е бутилирана. Близо 80% от потребителите на минерална вода държат да знаят кой е бутилирал водата. За тях името на конкретната компания е гарант за качеството на продукта, който купуват", се казва още в документа.

Снимка 323267

Източник: Алфа Рисърч

От "Алфа Рисърч" посочват, че 45% от хората твърдят, че биха престанали да купуват бутилирана вода, ако се повиши цената й. В същото време 38% - ако под марката, която обичайно купуват, се продава вода, бутилирана от различни фирми, макар и от едно място.

В изследването са включени мненията на 800 респондента между 18 и 50 години, които са били интервюирани в периода 2-6 ноември 2017 година по поръчка на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България (АПБНБ).

Това проучване идва на фона на дискусиите, свързани с готвените промени в Закона на храните, които бяха приети на първо четене от Народното събрание. Те предвиждат предвиждат на етикетите на бутилките минерална вода да стоят не имената на марки, като например "Горна баня" или "Банкя", а вместо тях да са изписани наименованията на находищата. При случаите, в които търговската марка се различава от находището, първата трябва да се изписва с по-малки букви за сметка на наименованието на минералния извор.

По-подробно законопроекта и за позициите на двете организации АПБНБ и Съюза на безалкохолната промишленост в България (СБПБ), представляващи производителите, можете да прочетете тук:

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Любимата ви марка минерална вода скоро може да има ново име

Или ето защо е важно да знаете повече за промените в Закона за храните