Лондон е предпочитана дестинация в Европа за шопинг туризъм, изпреварвайки Барселона, Мадрид, Париж и Рим.Това показва проучване на Икономист интелиджънс юнит на сп. "Икономист" по поръчка на Глоубъл блу (Global Blue) - световен лидер на безмитните услуги, предаде Франс прес.

Индексът Глоуб шопър сити индекс (Globe Shopper City Index) измерва привлекателността на 33 европейска града по 38 критерия - брой на бутиците, на марките, достъпност на обекта, цена, сезонни намаления, разнообразие на шопинг зони, качество на обслужването (работно време, владеене на чужди езици и пр.), но също така и предложенията за хотелски нощувки, ресторанти, културни събития, транспорт, както и климатичните условия.

Осемдесет и два процента от китайските туристи поставят шопинга сред основните приоритети на пътуванията си", изтъкна Ерик Ноайал, вицепрезидент на френското подразделение на Глоубъл Блу.

Първата световна туристическа дестинация, Париж, изостава на 4-о място заради предлагането на хотелски нощувки, определено като ограничено и доста скъпо, обясни Харалд Лангер, ръководител на проекти в Икономист интелиджънс юнит.

Индексът класира Берлин на 6-о място, пред Лисабон (7), Амстердам (8), Прага (9) и Будапеща (10). Последните в списъка са Осло (32) и Женева (33).

Големите градове в Западна Европа предлагат най-голямо разнообразие от магазини и културни събития, но невинаги са достъпни по отношение на цените, изтъкна Лангер.

Трийсет и трите града от индекса са избрани според икономическото им значение и броя на посетителите, които привличат. Единствените, които могат да се възползват от безмитна търговия са гражданите извън ЕС, така че проучването на Глоубъл блу се основава тъкмо на тяхното мнение.