Неслучайно хората казват, че общият враг обединява. Освен в личен план, това правило важи и за корпоративния свят. Именно това доказват Microsoft, Intel, Lenovo, Dell и HP, които са решили да се обединят с цел да отмъкнат от пазарния дял на конкурента Apple.

Петте компании обявиха, че са създали първата по рода си обща рекламна платформа, която ще атакува едновременно телевизионните канали, печата и онлайн медиите под мотото „PC Does What?", пише Business Insider.

Целта на фирмите е да стигнат до своите потребители, които ползват техни продукти на 4-5 години, и да им покажат колко са се развили и как изглеждат най-новите им модели лаптопи. Освен това другата идея е по този начин да успеят да отвлекат вниманието на купувачите от последния Mac на Apple.

Според експерти обаче Microsoft, Intel, Lenovo, Dell и HP ще се впуснат в убийствена война на два фронта. Единият е този на този с по-евтините мобилни устройства като смартфони и таблети, които все повече изместват персоналните компютри и лаптопите.

Другият фронт е този за част от пазарния дял на Apple, които произвеждат компютри висок клас и държат едва 6% от пазара така или иначе. Много специалисти са на мнение, че единствено от Microsoft биха могли да се преборят с американския технологичен гигант.