Продажбите на дребно в САЩ намаляха много по-силно от очакваното през март, според данните в днешния доклад за март са ревизирани до почти двойно по-голям спрямо първоначално отчетения ръст на основния индикатор за потребителските разходи.

През март продажбите на дребно в САЩ са намалели с 1.1 на сто, при очаквания за увеличение с 0.3 на сто.

В днешния доклад данните за февруари са ревизирани до ръст с 0.3 на сто, спрямо първоначално отчетено намаление на продажбите с о.1 на сто на месечна база.

Покупките на американските потребители с изключение на тези на автомобили са се свили с 0.9 на сто, отчетоха днес от Министерството на търговията в САЩ, при очаквания за увеличение с 0.1 на сто и ревизирано повишение с 1.0 на сто през февруари.

В същото време продажбите на автомобили и части през март са намалели силно с 2.3 на сто, след ревизирано свиване през февруари с 3 на сто.

А продажбите на бензиностанциите са се понижили с 1.6 на сто през март, след увеличение с 3.1 на сто през февруари.

Продажбите на електроника са се свили с 5.9 на сто, след покачване с 0.7 на сто през февруари, а тези на строителни материали са паднали с 0.6 на сто през март.

В днешния доклад продажбите за януари са възходящо ревизирани до ръст с 1.9% спрямо отчетения преди 1.8%.

Данните за март могат да се определят само като много слаби, тъй като покачването на продажбите на дребно през февруари и януари беше в основата на тезата, че пазарът е оформил дъно и падането на икономиката на САЩ е ограничено, защото  потребителските разходи формират около 70% от БВП на страната.

Известна доза оптимизъм внесоха данните от ежеседмичния обзор на продажбите на дребно, т. нар. "Червена книга", която представя резултатите от изследванията на обемите на продажбите на дребно в големите супермаркети.

За седмицата до 11 април продажбите в големите супермаркети са се увеличили с 1.9 на сто, след покачване с 0.5 на сто през предходния отчетен период.