Без значение какво е икономическото положение в света, поръчките на частни самолети не намаляват. Дори прогнозите за задаваща се рецесия в Съединените Щати, не успяха да намалят поръчките за нови „бизнес джетове" от платежоспособни клиенти. За първи път обаче, заявките за летателни машини идващи от Китай, Русия и Индия изпревариха тези на американски клиенти. САЩ до скоро бяха известни като „домът на бизнес авиацията", но по всичко личи, че това лидерство е на път да бъде изгубено.

Днес, хит сред шефовете на големите корпорации е първият частен свръхзвуков самолет, конструиран от американската компания Aerion, разположена в град Рино, щата Невада. В края на 2007 г., конструкторите са започнали работа по първите 40 машини, а двадесет от тях са вече капарирани. Цената на една такава машина ще бъде $80 млн., а компанията се надява да успее да изпълни плановете си за производство на 300 самолета годишно през следващите 10 години.  

Тези първи 20 клиента ще получат новите си „играчки" съвсем скоро. С тях те ще са способни да пътуват със скорост от 1 700 км/ч (1.6 пъти скоростта на звука), да возят 12 свои колеги или приятели и да изминат без презареждане 7 400 км. За разлика от пенсионирания вече свръхзвуков самолет Конкорд, американският „бизнес джет" има завидно ниво на икономичност и може да поддържа скорост под тази на звука. Това е много важно, тъй като над САЩ са забранени свръхзвуковите полети, заради големия шум, който те вдигат.

Основно нововъведение в самолета на Aerion, е специалната форма на крилете му, което позволява да се намали драстично челното съпротивление. Другият голям плюс на самолета, е че той е оборудван с последния модел двигатели Pratt & Whitney JT8D, които са изключително икономични и много по-тихи от предшествениците си. Единствения проблем пред Aerion сега е, откъде да намери достатъчно голям доставчик на части, включително и на фюзелажа, заради прекалено голямото търсене. Според запознати, бразилската компания Embraer е извила желание за партньорство и може да започне да доставя нужните елементи към 2012 г.

Около десетилетие след края на ерата Конкорд, отново ще е възможно за избрана група хора, да излетят от Париж в 8 сутринта и да пристигнат в Ню Йорк за закуска.