
От финансовото министерство сега предлагат на банките и другите кредитори да приемат плащане на 22% от дълговете за $6.9 млрд. на компанията плюс 5% дялово участие в Chrysler, съобщи WSJ.
По-ранната оферта предлагаше на банките и другите кредитори да приемат 15% от дължимата сума, без дялово участие в Chrysler.
Но заемодателите, сред които са Citigroup и J.P. Morgan Chase отхвърлиха това предложение, като искат рефинансиране на 65% от дълга или около $4.5 млрд. и 40% от акционерното участие в Chrysler като обезпечение за останалите дължими суми.
Новото предложение ще остави на Chrysler дълг от най-малко $3 млрд. и срок от една седмица - до 30 април, за определяне на съдбата на производителя на автомобили.
Ако не бъде постигнат компромис с кредиторите и синдиката на Обединените автомобилни работници (UAW) в този срок, компанията най-вероятно ще бъде принудена да подаде документи за фалит в съда.
Правителството не отговори и в новата си оферта на друго искане на кредиторите - Fiat да участва с $1 млрд. в съвместното дружество с Chrysler.
Според последната правителствена оферта UAW, на който компанията дължи около $10.6 млрд. вноски за фондовете за пенсионно и здравно застраховане, ще получи $1 млрд. през 2009 г. и $2 млрд. през 2010 г. плюс акции в преструктурирания Chrysler.