Когато американската верига пицарии Pizza Patron обяви решението си да приема мексикански песос (валутата на Мексико) във всичките си 59 заведения за бързо хранене в югозападните щати, ръководството на компанията беше залято с обидни писма, тъй като това се сметна за акт на подкрепа на нелегалната имиграция.

Вместо обаче да се уплаши от недоброжелателната кореспонденция, президентът на Pizza Patron реши да продължи печелившата си търговска стратегия, коментира Ройтерс. Откакто започна да продава пицата и другите си продукти за мексиканска валута през януари, продажбите на компанията се увеличиха с почти една-трета на годишна база.

В момента заведенията на успешната марка са с шест повече, като се планира построяването на нови 15 в щатите Невада, Аризона, Колорадо, Калифорния и Флорида до края на годината. Към края на 2008 г. трябва да има 40 нови ресторанта.

Тексаската верига пицарии не е единствения бизнес, който прилага стратегията по приемане на чужда валута, за да привлече повече клиенти. Магазините и заведенията в САЩ от Далас, Тексас до Уайкики, Хаваи отдавна са наясно, че ако продават стоките и услугите си и за друга валута освен щатския долар, това ще им спечели доста повече потребители.

„Всичко е до удобството. Ако клиент влезе в ресторанта и има само 5 американски долара, но и еквивалента на $15 в мексикански песос, разбира се че ще му помогнем да ги изхарчи при нас", коментира президентът на една от веригите заведения за бързо хранене. „Единствената отрицателна черта на този нов подход са упреците, които получаваме от американските граждани, според които ние подкрепяме нелегалната имиграция в САЩ", продължава той.

Американският долар беше приеман като водеща валута на световните пазари десетилетия наред, като през това време бизнесът в САЩ не оценяваше по достойнство възможността за работа с чужда валута в обектите си. С намаляване на значимостта на „зелените пари" обаче все повече американски вериги за бързо хранене започнаха да приемат мексикански песос, канадски долари и дори японски йени.

Всъщност повече от 50% от американските магазини за продажба на дребно в близост до канадската граница на САЩ приемат вече разплащания с канадска валута. По мексиканската граница около 20% от обектите работят както с щатски долари така и с песос.