Участък от най-важния вътрешен воден транспортен път в Европа падна до нива, невиждани от три десетилетия по това време на годината и може да е неприятно предзнаменование за знак за предстоящи прекъсвания на веригата за доставки на засегнатата от инфлация Европа, ако времето е горещо и сухотата продължава през лятото. Коридорът е важен, защото се използва за транспортиране на горива и други промишлени стоки.

Службата по корабоплаване на Рейн Wasserstraßen- und Schifffahrtsamt Rhein все още не е издала предупреждения за река Рейн, но данните от наблюдаваната точка от град Кауб показват, че нивото на водата е около 1,26 метра в сряда.

За този сезон нивата на водата в град Кауб не са били толкова ниски от три десетилетия, което показва, че прекъсването на плавателните съдове може да настъпи за втора година.

Миналото лято, когато германските спедитори спряха операциите на шлеповете поради ниско ниво на водата в Кауб, настъпи хаос. Намаляващите нива на водата в Кауб започнаха да повишават цените на шлеповете.

Намаляващите нива на водата на река Рейн вече са проблем за континента

Намаляващите нива на водата на най-важната река е Европа вече са проблем за континента

Летните температури на континента се очаква да се повишат още повече през следващата седмица

Според данните на нидерландската логистична компания Riverlake Barging баржите, превозващи гориво за отопление от района на Ротердам отвъд Кауб, са почти наполовина - от 2000 тона гориво до 1200 тона.

Ако проблемите с веригата за доставки на Рейн се настъпят по-късно това лято, това ще бъде лоша новина за борбата на Европейската централна банка с инфлацията. В същото време континентът навлезе в рецесия по-рано тази година.

Река Рейн може да бъде негодна за транспорт на стоки съвсем скоро

Река Рейн може да бъде негодна за транспорт на стоки съвсем скоро

Това ще доведе до главоболия за редица компании