Най-големите 10 компании в страната бяха представени на специално събитие в резиденция „Лозенец" късно снощи.

Основен критерий на класацията е общият размер на приходите от дейността за 2006 г. В подредбата са включени най-големите, най-динамичните и най-печелившите компании в стрната.

На първо място в класацията се нарежда нефтопреработвателната компания "Лукойл България", която е отчела 3,3 млрд. лв. приходи през изминалата година.

На второ място е сложена медодобивната и преработваща компания "Кумерио Мед", а след нея се нарежда НЕК ЕАД.

Класацията на най-големите компании у нас по отчетени приходи продължава в следния ред:

  4. "Булгаргаз"
  5. "Мобилтел"
  6. "Кремиковци"
  7.  БТК
  8. "ОМВ България"
  9.  АЕЦ Козлодуй
10. "Нафтекс Петрол"

Сред най-печелившите компании по показател - съотношението на нетната печалба (след данъци) към общите приходи от дейността за финансовата 2006 г., се наредиха в топ 3 - „Челопеч Майнинг", „Мобилтел" и „Болкан нюз корпорейшън".

Най-динамичните компании в страната пък са класирани по ръста на общите приходи от дейността им за 2006 спрямо 2005 година. Трите компании на върха на класацията са „БТК Мобайл", „Тракия глас" и „Стил Комодитис". 

„Наградата, в престижна класация като тази, е истинско доказателство за успешния път, който vivatel извървя само за година и половина след своя старт", заяви мениджърът меркетингови комуникации мобилния оператор Мария Тойчева.

„Ние стартирахме с обещание да променим облика на мобилните комуникации в България. Скоростта, с която клиентите на мобилни услуги в страната се ориентираха към vivatel ни стимулира да работим особено динамично, за да можем да поощрим хората да използват мобилните си телефони по-често и да говорят повече", допълни тя. По думите й, vivatel ще продължи да отстоява политиката си за справедливо ценообразуване и предоставяне на модерни, иноватини и разнообразни услуги.

Данните са били събирани и обработвани в продължение на десет седмици, като над 500 компании (над 300 от най-големите компании през 2005 г.) са били поканени да предоставят финансовите си данните (общ размер на приходите от дейността си, нетен финансов резултат и общ брой на наетите по трудов договор служители), необходими за изготвянето на класацията.

Класацията „Капитал-100" цели да повиши прозрачността и достъпът до информация, които са ключови за вземането на правилни решения, както и да спомогне бизнесът у нас да бъде открит и честен.

Финансовите данни обаче са труднодостъпни и в много случаи - далеч не прозрачни. Затова се ангажирахме да съберем, да систематизираме и да анализираме информацията за най-големите български фирми само три месеца след приключване на финансовата година", каза Николай Стайков, заместник главен редактор на „Капитал" и редактор на „Капитал 100".