Американската компания Coca-Cola се надява да повиши продажбите си с помощта на монтирането на нов автомат за наливна напитка в заведения за обществено хранене и на други места, на които се събират много хора, съобщава Wall Street Journal.

Името на новия автомат е Freestyle. Той е разработен от същия дизайнерски и проектантски екип, който проектира състезателните автомобили Ferrari.

Автоматът се управлява с помощта на сензорен екран, чрез който клиентът може да избере своята напитка между 104 вида. Прецизната дозировка на напитките се осъществява от технология, която е прилагана за медикаментозна химиотерапия, уточнява вестникът, като се позовава на източници от компанията.

Помислено е и за маркетинга. С помощта на специална връзка автоматът предава в компанията сведения за навиците на посетителите на заведението, в което е монтирана вендинг машината. Например в кои часове има пик на посещаемост, какви вкусове надделяват сред посетителите. Защитата на авторското право на автомата се осъществява чрез 34 регистрирани патента.

Новият автомат Freestyle се различава от стандартните вендинг машини и по цената - по-скъп е с около 30%. Но точно цената забавя масовото монтиране на автомата.

Компанията Coca-Cola не съобщава данни за направените разходи за проекта. Досега според Wall Street Journal са монтирани 69 „умни автомата" в 53 кафенета и ресторантив САЩ. През май компанията възнамерява да ги увеличи до 500.

За сравнение само в САЩ Coca-Cola има монтирани 525 000 традиционни автомати за наливна безалкохолна напитка.