За периода са консумирани общо 1,358 млрд. литра, което е със 140 млн. литра повече спрямо януари - септември 2007 г.За 9-те месеца българският потребител е изпил общо 587 млн. литра бутилирани води, като ръстът възлиза на 10%. При натуралните минерални води увеличението е с 9%, а при водите, предлагани в обществения сектор в галони 19,4 литра - с 11%.
Повишено е търсенето на натурални плодови сокове и нектари с 17%. Това е с близо 12 мил.литра повече от предходната година и е формирано основно от продукти произведени в България. Засилва се присъствието на сокове и нектари, внесени от вън. В момента на българския пазар се предлагат над 1000 вида от 60 марки плодови сокове и нектари на наши и чужди производители.
Сравнително високи са продажби на газирани напитки, увеличението при които е с 9%. Консумирани са близо 47 мил.литра напитки в повече от м.г. Търсенето на напитките тип "кола" е нараснало с 16%, на тип"портокал" с 18%. При напитките "лайт" продажбите са увеличени с 30%. Това потвърждава тезата, че потребителите търсят все повече напитки, алтернативни на калоричните, с цел поддържане на добро здраве и фигура. Увеличават се продажбите в по-големи разфасовки, които са по-удобни за консумация в дома. Това е основната причина цените на газираните напитки да се запазват като цяло на нивото от предходната година.
При негазираните напитки - с ниско плодово съдържание, пуншове, разтворими и разреждащи се, потреблението за деветте месеца е нараснало с 11% или с 6 мил.литра повече от м.г. При разтворимите прахообразни напитки увеличението е с 19%.
В групите на напитките "студен чай" и "енергийни & спортни" ръстът за деветмесечието е съответно 58% и 54%. Увеличава се делът на продукти от двете групи, произведени в България. Благодарение на тях цените на продуктите, които се предлагат на пазара, се задържат на нивото от предходната година.
Очакването е потреблението на глава от населението да скочи от 217 литра през 2006 г. на 245 литра в края на 2008г. или с 12%, а общото потребление да достигне нива от 1850 мил.литра.