През февруари следващата година министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева заяви, че ще представи пред Народното събрание стратегия за развитие на пътната мрежа в България. Това обеща самата тя по врема на парламентарния контрол след въпрос на народния представител от БСП Димчо Михалевски относно плановете за развитие на пътната инфраструктура.

Терзиева посочи, че през следващия програмен период Европейският съюз ще отпусне на България 482 млн. евро за пътни проекти, като с минималния размер на националното съфинансиране от 15% средствата биха достигнали 567 млн. евро, което е с близо 400 млн. евро по-малко от средствата за пътища предвидени през то този програмен период. В тази връзка Терзиева и министърът на транспорта Данаил Папазов са предложили на Министерския съвет националното съфинансиране да достигне 50%, като по този начин парите за пътища биха достигнали 963 млн. евро.

Според първоначалните разчети Лот 3 на Струма, скоростният път Видин Монтана, АМ Хемус, скоростният път Калотина София, тунелът под в. Шипка и отсечката Мездра Ботевград биха стрували 1.8 млрд. евро.

Възможно е трасето от София до Калотина да се изгради със средства по инструмента Свързана Европа, който е различен от ОП Транспорт и транспортна инфрастуктура и по този начин ще се привлекат странични средства за изграждането на обекта.

Министърът на регионалното развитие посочи, че освен европейски средства за изграждане на пътища ще се използват и такива от националния бюджет, като с тях е възможно да се стартира изграждането на някои от участъците на АМ Хемус.

Терзиева заяви, че ако има инвеститорски интерес, който да съответства и на националния може да се стигне до схема за публично частно партньорство.

По отношение на стратегията за развитието на пътния сектор Терзиева посочи че предишната власт, която ясно говореше за 7 магистрали и 7 скоростни пътя не е записала никъде този свои приоритет.