Според ново проучване да се родиш мъж с бял цвят на кожата не означава непременно, че ще получиш начална преднина. Комисията по равенство и човешки права във Великобритания е установила, че белите ученици от мъжки пол, идващи от бедни семейства, получават „по-лош старт в живота", като се представят по-зле на националния изпит GCSE за 16-годишните спрямо учениците от всички други социално-икономически и етнически групи, съобщи Quartz.
Комисията е разгледала процентите на учениците в публично финансираните средни училища в Англия, Шотландия и Уелс, които са преминали успешно тестовете по поне пет предмета. Институцията открила, че и в трите региона нивото на взимане на изпитите се подобрило в периода между 2008/09 и 2012/13. По-бедните ученици обаче все още се представяли по-зле от останалите, а бедните бели ученици от мъжки пол страдали най-много.
Проучването, наречено „По-справедлива ли е Великобритания?", открило, че учениците, които били достатъчно бедни, че да бъдат допуснати да получават безплатна храна в училище, имали по-ниско ниво на преминаване на изпитите, отколкото по-заможните им съученици от почти всички раси.
Според комисията само 28% от бедните бели ученици от мъжки пол в Англия получили оценка от 4 или по-висока на изпита GCSE през учебната 2012-13 година - по-малко от половината на тези, които не получавали безплатна храна - 59 на сто.
Бедните бели момчета изоставали и от съучениците си от други етнически групи.
![](https://atlas.qz.com/i/atlas_4kINOY3-e.png)
Комисията по равенство и човешки права не размишлява върху това защо тези неравенства се запазват.
Миналата година Комисията по образование към Камарата на общините на британския парламент публикува доклад, който развива няколко теории. Според една имигрантските семейства, които са нови в страната, имат повече готовност и воля да работят здраво или да гледат на доброто образование като начин за измъкване от бедността. Друга теория гласи, че семействата от работническата класа имат по-ниски стремежи, което би могло да повлияе на представянето на децата им в училище.
Министерството на образованието в Обединеното кралство е дало 2,5 млрд. паунда допълнително финансиране на държавните училища, за да увеличи постиженията на по-бедните ученици през тази финансова година.