Магазините на Wal-Mart, най-голямата в света търговска верига, очакват по-бавен ръст на продажбите за следващите три години и съответно компанията ще инвестира по-малко средства в строителство на нови търговски обекти в САЩ, научаваме от BBC.

Главният финансов директор на компанията е установил, че ръстът на продажбите тази година ще падне до 9% от миналогодишните 12%.

Това е довело до преразглеждане на плановете за капиталови инвестиции - включително разходите за изграждане на нови магазини - до около $15 млрд. от първоначално предвижданите $17 млрд.

За разлика от това, инвестициите на Wal-Mart в нови магазини по света ще се увеличат. Ще се влагат пари и в реновирането на съществуващите магазини в САЩ.

Според директора по финансите, ръстът на продажбите ще бъде между 5% и 8% в следващите две години след изтичнаето на настоящата. Предходните години за компанията бяха определено добри и ръстът бе двуцифрен.

Wal-Mart все по-трудно открива нови места за строителство на магазините си и се сблъсква със засилена конкуренция.

Акциите на компанията паднаха с 3% в следобедната търговия в Ню Йорк. Новината дръпна надолу акциите и на други търговци на дребно, тъй като инвеститорите се боят, че потребителските разходи могат да се забавят.