Днес най-големият автомобилостроител на Япония, Toyota Motor, обяви резултатите от третото тримесечие.  Силните продажби в Европа и Северна Америка закономерно доведоха до 20% ръст на тримесечната печалба.

Все пак прогнозата за резултата от цялата година не е променена, макар за осма поредна година да се очакват рекордни приходи. Тойота печели пред конкурентите си и се радва на добра репутация като производител на енергийно ефективни автомобили.

Както посочва Ройтерс, най-успешните модели на Тойота понастоящем са хибридната кола Prius и модифицираните джипове RAV4 и седаните Lexus LS и Camry.

Резултатите са затвърдили доминиращата позиция на Toyota пред националните конкуренти Honda Motor и Nissan Motor. Toyota печели все повече и на най-развития в света американски автомобилен пазар, „крадейки" пазарни дялове от GM и Ford. През изминалата година и Дженерал моторс, и Форд, и Крайслер загубиха пазарен дял спрямо азиатските марки. През януари Тойота измести Форд от второто място в Щатите.

Тойота вече е най-високо оцененият автомобилен производител в света с пазарна стойност от $230 млрд. Сега стремежите са за номер едно в света и по обеми продажби, което ще е факт, ако прогнозите за оперативна печалба от 2.2 трилиона йени за 2007 се сбъднат.

Специално за третото тримесечие октомври - декември, оперативната печалба на Тойота се е повишила с 19.2% и е достигнала 575 милиарда йени ($4.78 милиарда). Нетните печалби са се повишили със 7.3%. И слабата йена е помогнала.

Вторите в Япония, Хонда, които също произвеждат икономични автомобили, регистрират 5.2% ръст на печалбата за тримесечието, а Нисан сериозно смъкват със 17% и предизвикват сериозни притеснения в инвеститорите.

Toyota възнамерява да увеличи производството на флагманския модел Prius, хибриден електрически - бензинов автомобил, до 280,000 броя, или с 55%. Освен това модификация на пикапа Tundra ще атакува последните бастиони на Детройтската голяма тройка.

За годината до края на март Toyota очаква да продаде 8.47 милиона коли по света, от които в САЩ 2.9 милиона.

След обявяването на резултатите, акциите на Toyota се вдигнаха с 1.8%. От октомври до декември акциите на японския номер една се покачиха с 24%.