"Има криминални схеми, които изкривяват плащанията на обезщетенията." Това заяви пред bTV Светла Несторова, председател на Асоциацията на българските застрахователи.
Тя е категорична, че човешкият живот няма цена и няма как да се остойностява нещо, което няма стойност.
Според нея трябва да се плащат реални обезщетения, но за целта е необходимо да се изгради сериозна методика на изчисления.
"Не искаме лимит на обезщетенията по "Гражданска отговорност", искаме лимит на един единствен компонент по тях - обезщетението за болка и страдание", изтъкна Несторова.
Несторова подчерта, че трябва да се дойде един момент, в който да се дава реална икономическа оценка за случилото.
По думите ѝ в България почти не се завеждат искове за щети. Председателят на застрахоателите разясни, че практиките показват, че се прибират по 80-90% от обезщетението под формата на адвокатски хонорар, наемат се погребални агенти и се работи се със служители на МВР.
"Не може близките на пострадалите да научават по-късно от адвокатите", допълни Несторова.
Несторова обясни, че когато си отиде един човек и той има деца, то обезщетението е по-голямо, отколкото на този, който има само партньор.
"У нас са ниски икономическите щети и нереално високите болки в страданията", допълни тя.
Припомняме, че вчера, 5 ноември, на пресконференция Асоциацията на застрахователите заявиха, че искат ясна методика за изплащане на имуществените и неимуществените суми.
Менда Стоянова беше единствената, която имаше смелостта да внесе промените в Застрахователния кодекс.
От Асоциацията на застрахователите обявиха, че ако не се направят законови промени, които да ограничат размера на изплащаните обезщетение, то "Гражданската отговорност" трябва да стане 1000 лв.
В неделя премиерът Бойко Борисов нареди на депутатите от групата на ГЕРБ да не приемат внесените между първо и второ четене в парламента на промените в Застрахователния кодекс.
Причината е, че след приемането на документа на първо четене, председателят на бюджетната комисия Менда Стоянова внесе промени, с които се лимитират обезщетенията за роднините и близките на загинали в катастрофи.
Мотивът на застрахователите да искат лимит на обезщетенията е, че броят на претенциите е плашещ и има твърде много злоупотреби в сектора.
atanas-stolinchev
на 06.11.2018 в 15:15:07 #5Въпросът ти е отговор...
+++++
на 06.11.2018 в 12:58:03 #4Навсякъде по света включва ли африканските държави, към които се числим
atanas-stolinchev
на 06.11.2018 в 12:00:50 #3Навсякъде по света "гражданска отговорност" е скъпа, често значително по-скъпа от "каско".
+++++
на 06.11.2018 в 11:19:15 #2Време е това крайно некомпетентно и вече откровено вредно правителство да си върви. Ако ще и нашия домоуправител да сложим на негово място, има по-голям шанс да се справи
friend
на 06.11.2018 в 09:53:09 #1Няма как да стане гражданската отговорност да е два пъти по-висока от средната работна заплата. Освен това се предвижда и увеличение на пътния данък. Значи, че за да караш кола ще трябва да плащаш поне 2 000 лв, което е = на пет минимални работни заплати!!! Добре . Тогава ще намалеят колите, но пък ще спадне потреблението на гориво. Тогава кой ще купува българския дизел? или бензин. Те и сега са на нивото от 40те години на миналия век!!! Тогава кой ще внася в хазната акциз?? а ДДС? Интересното е че цената на горивата се определя така: Цена на горивото от нефтохима+акциз +ДДС върху акциза и цената на горивото. Акцизът и ДДСто представляват 50% от крайната цена на горивото преди то да стигне в бензиностанцията. Никой до днес не е обяснил на хората, че ДДС се налага върху Акциза, а последниятне носи Добавена стойност. Същото е валидно и за всички останали акцизни стоки.