Hyperloop One, футуристичният транспортен стартъп на Илон Мъск, който обещаваше да ни транспортира през специални тунели със скоростта на самолета, разпродава активите си и осбождава работници, пише Bloomberg.

Компанията за този проект като от бъдещето затваря офисите си и съкращава служители. Официално бизнесът ще бъде замразен до края на годината, като цялата му интелектуална собственост ще се прехвърли към мажоритарния акционер, а именно големият дубайски пристанищен оператор DP World.

Снимка 282157

Източник: hyperloop-one.com

Пистата в Невада

"Който закупи тестовата писта в пустинята на Невада, ще пожъне страхотен успех", казваха от компанията.

От основаването си през 2014 г. проектът набра около $450 милиона във фондове за рисков капитал и чрез други инвестиции. Въпреки че все още има малък брой стартиращи компании, които се опитват да изградят проекти за подобно предвижване, днешният крах на една от най-големите компании  е сигнал за края на една мечта. За първи път Илон Мъск сподели футуристичната си идея за свръхзвукови пътувания през специални тунели през 2013 година.

Бъдещето на транспорта: Virgin Hyperloop започна тестовете със скоростни капсули и хора

Бъдещето на транспорта: Virgin Hyperloop започна тестовете със скоростни капсули и хора

Те са изминали 500 метра за 15 секунди, което е почти десет пъти от обещаваната максимална скорост

Според милиардера, изградени аеродинамични алуминиеви капсули, пълни с пътници или товари, биха могли да се задвижват през почти безвъздушна тръба със скорости до 760 мили в час.

Тези тунели, издигнати на пилони или заровени под земята, можеха да бъдат изградени в или между градовете. Илон Мъск нарече проекта си "пети вид транспорт" и твърдеше, че може да помогне за промяна на начина, по който живеем, работим, търгуваме и пътуваме.

Снимка 544452

Източник: Twitter / Virgin Hyperloop

Най-привлекателният сценарий, който предложи, беше пътуване от Лос Анджелис до Сан Франциско само за 30 минути. Идеята бързо завладя въображението на инженери и инвеститори по целия свят.

Придобиването от страна на Ричард Брансън

Virgin Hyperloop първоначално беше основана като Hyperloop Technologies, преди да промени името си на Hyperloop One през 2016 г. и след това отново на Virgin Hyperloop One, след като беше придобита от компанията на Ричард Брансън.

С времето компанията често страдаше от липса на пари. Брансън помогна за осигуряването на нова инвестиция от $50 милиона от двама нови инвеститори, което помогна за покриване на задължения за заплати. След това събра $172 милиона ново финансиране през 2019 г., $90 милиона от които дойдоха от DP World, която преди това е инвестирала $25 милиона в компанията и вече имаше две места в борда на директорите на стартъпа.

Компанията направи няколко важни крачки, включително изграждането на тестова писта в Невада, за да провери безопасността и осъществимостта на технологията. През 2020 г. амбициозният проект проведе първия си и единствен тест с човешки пътници.

Достигна се движение с максимална скорост от 100 мили в час, далеч от първоначалното обещание от седем пъти повече. Тогава критиците казаха, че дори и Hyperloop да е технически осъществим, той все още една "утопия, невъзможна за постигане днес". Явно са били прави.

Компанията, която иска да внедри транспорта на бъдещето hyperloop в Европа

Компанията, която иска да внедри транспорта на бъдещето hyperloop в Европа

Hardt Hyperloop планира създаването на високоскоростен тестов център до 2021 г.