Virgin Hyperloop обяви, че хора за първи път са пътували в свръхбързата вакуумна тръба на компанията, макар и нейната скорост да е била ограничена, предаде CNBC.
Футуристичният транспорт, при който се изстрелва капсула през тунел с ниско налягане, беше тестван от главния технологичен директор на компанията Джош Гигел и директорът по пътническо преживяване Сара Лучиян. В неделя следобед те са изминали 500 метра за 15 секунди на изпитателния полигон до Лас Вегас, където компанията вече е извършила над 400 теста без хора.
Капсулата с тях е достигнала до скорост от около 160 км/ч, което е значително под скоростта от над 1000 км/ч, която компанията се надява да постигне. Все пак това е значителна стъпка за феновете на Virgin Hyperloop. За да се добие перспектива, в Китай има влакове с магнитна левитация, които се движат с почти 500 км/ч между Шанхай и летище Пудонг.
"С днешния успешен тест показахме, че духът на иновативността ще промени начина, по който хората по целия свят живеят, работят и пътуват през следващите години", каза основателят на Virgin Ричард Брансън.
Hyperloop използва електрическо задвижване и електромагнитна левитация в условия близки до вакуум, за да придвижва капсули между две дестинации.
През 2013 г. основателят на Tesla Илън Мъск каза, че това ще позволи на хората да пътуват от Лос Анджелис до Сан Франциско за около 30 минути. По това време мнозина смятаха, че идеята ще си остане просто научна фантастика.
Други фирми също се надпреварват да разработят концепцията за хиперлуп, но Virgin Hyperloop до момента е единствената компания, която успешно проведе тестове на технологията с реални пътници.
"Когато стартирахме дейността си в гараж преди повече от шест години, целта беше проста - да се промени начина, по който хората се движат", каза Гигел, който е и съосновател на Virgin Hyperloop. "Днес направихме един гигантски скок към тази мечта, не само за мен, но и за всички нас."
От Virgin Hyperloop, която е събрала над 400 млн. долара от инвеститори, включително и от Virgin Group, казват, че капсулата ще бъде по-бърз, по-безопасен, по-евтин и по-устойчив от сегашните видове транспорт. Въпреки че тестът, извършен при понижена скорост, е стъпка към превръщането му в реалност, все още не е ясно дали концепцията ще бъде безопасна на пълни "обороти".