Решавате да пътувате с влак, купувате си билет и имате чувството, че сте в научнофантастичен филм или че сте се пренесли в бъдещето. Влакът се ускорява над железопътните релси със свръхзвукова скорост с помощта на мощни електромагнити, а вие имате възможността да пътувате от Сан Франциско до Лос Анджелис, от Лондон до Париж или от Басра до Багдад за... по-малко от час.
Освен, че ще развива средна скорост от 700 км/ч, Hyperloop или влакът на бъдещето би бил потенциално по-екологичен от съществуващите днес видове транспорт, използвайки електричество, което може да бъде извлечено от възобновяеми енергийни източници, съобщи тази седмица Al Jazeera, цитирана от световните агенции.
Да, може би всичко това звучи като научна фантастика, но истината е, че учени и инженери в много страни работят върху превръщането на концепцията за така наречения hyperloop в реалност.
Поддръжниците на Hyperloop, сред които и технологичният милиардер Илон Мъск, обявиха серия от скорошни пробиви в развитието на технологията, чието развитие е измъчвано от търговски неуспехи и съмнения относно нейната осъществимост.
"Сега се доближаваме до превръщането му в реалност", коментира пред Al Jazeera Йонас Кристиансен Ноланд, доцент в Норвежкия университет за наука и технологии, който изследва задвижващи системи с нулеви емисии.
Източник: HTT
През септември от нидерландската Hyperloop компания Hardt обявиха първия си успешен тест на превозно средство в своя Европейски Hyperloop център. От Hardt казват, че техният тестов модел е изминал първите 90 метра от 420-метровото съоръжение с около 30 километра в час и че се надяват да достигне 100 км/ч при следващия си тест, планиран за по-късно тази година.
През август China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) - китайско държавно предприятие, съобщиха, че успешно е задвижен прототип на влак-стрела през 2 км дълга нисковакуумна тръба с "контролирана навигация, стабилно окачване и безопасно спиране." Съобщението им дойде, след като през февруари компанията заяви, че е достигнала рекордна максимална скорост, надвишаваща 620 км/ч при тестово пускане на превозно средство в тръба с нисък вакуум.
На този фон няколко влака, които използват електромагнити, за да се носят над релсите, са пуснати в експлоатация по целия свят, включително в Китай, Япония и Южна Корея.
Концепцията Hyperloop се основава на технологията maglev, като предлага използването на тръби без налягане за намаляване на съпротивлението и увеличаване на скоростта. А дали това наистина ще е транспортът на бъдещето? Предстои да разберем.