През юли 2008 г. мобилните приложения бяха тотален хит и отчетоха рекорден растеж, когато Apple представиха своя App Store. Почти осем години по-късно обаче техният успех е вече в миналото.
Потребителите все още свалят и ползват приложения, разбира се. Но това става все по-рядко.
Тази тенденция е ясна на всички разработчици на софтуер, като за един от най-големите пазари – този в САЩ, средният потребител сваля нула приложения на месец, пише сайтът Recode.
Дори и за лидерите в бранша вече е доста трудно да продадат продуктите си, като техният растеж се е забавил значително, а на някои дори е в застой.
Причината за налагането на тази тенденция е доста проста – повечето хора вече имат на телефоните си приложенията, които искат или от които имат нужда и не търсят нови такива.
През миналия месец 15-те най-големи издатели на мобилен софтуер са отчели спад със средно 20% на свалените програми в Щатите.
Най-голям срив от над 35 на сто отчита платформата за стрийминг услуги Pandora. Сериозен отлив има и при Google App, Twitter, YouTube и Messenger.
Изключение от групата правят приложението за споделяне на снимки и видеа Snapchat и това за превози Uber. Свалянията на първия app са скочили двойно през май 2016 г. до 27 милиона. Растежът при Uber също е двоен.
В глобален мащаб пазарът на смартфони расте, а заедно с това и този на мобилни приложения. И все пак ръстът не е особено голям. Като се изключи САЩ, свалянията на топ 15 от най-популярните софтуери са се увеличили с 3%.
Източник: recode.net