Компанията Johnson Controls, световен лидер в автомобилните интериори и електроника, проведе проучване за очакванията на представителите на дигиталното поколение за автомобила на бъдещето. Анкетирани бяха около 2800 младежи от Германия, Великобритания, Китай и САЩ. Най-голямото им желание: да поддържат връзка с дигиталния свят и когато шофират, пише autoclub.bg.

"За хората от това поколение автомобилът е място, където до голяма степен са откъснати от Интернет и мобилните комуникации" - посочва Андреас Маасхоф, директор на отдел "Промишлено проектиране и пазарни проучвания". "Представителите на дигиталното поколение са почти непрекъснато онлайн, достъпни и комуникиращи - независимо дали у дома, в офиса, в университета или в движение. Те искат автомобил, който им позволява да остават във връзка със света на дигиталните технологии".

Дигиталното поколение е поколението на родените след 1980 г. Тези хора са израснали в света на цифровите технологии, в който животът без Интернет, смартфони, таблети и МР3 плейъри би бил немислим. Дигиталните устройства изразяват стила на живот на това поколение. Неговите представители имат три основни изисквания към автомобила на бъдещето: свързаност, достъп до информация и гласов контрол.

Резултатите от проучването на Johnson Controls показват, че представителите на дигиталното поколение желаят да могат лесно да свързват и използват своите устройства, като смартфони и таблети, в личния си автомобил. За тях е важно да имат възможност да свързват безжично своите цифрови устройства към бордовия компютър на автомобила и да ги зареждат, докато шофират. Друг приоритет за участниците в проучването е лесният достъп до информация в автомобила, напр. геолокационни услуги, които свързват информацията от навигационната система и Интернет към моментното местоположение на автомобила. Например, ако горивото е на привършване, да бъдат насочени автоматично към бензиностанция в района, която предлага най-добрите цени.

Представителите на дигиталното поколение искат да имат възможност да управляват колата си като смартфон и за всички нейни системи да получават в реално време информация, насочваща вниманието към необходимостта от сервизно обслужване или ремонт. Също така желаят да имат възможност да използват "тъчскрийн" дисплеи, позволяващи изтегляне на специални приложения - за управление на климатичната система или понижаване разхода на гориво - които могат да бъдат адаптирани към личните предпочитания.

Имайки предвид, че и безопасността е важен фактор, представителите на дигиталното поколение желаят да управляват всички функции и устройства чрез гласови команди. Много от анкетираните предлагат използване на технологии за четене на електронната поща или на съобщенията от социалните мрежи, докато управляват автомобила.

Това поколение е ориентирано към покупката на автомобили от нисък или среден клас. "За да обхванем тази целева група, на първо място трябва да насочим вниманието си върху внедряването на повече иновации в по-ниските класове автомобили", казва Андреас Маасхоф. "В концептуалния автомобил "ie:3" Johnson Controls показва по какъв начин са реализирани изискванията на дигиталното поколение чрез интерфейс човек-машина".

Примери за технологията, която се харесва на представителите на дигиталното поколение, включват деветинчовия "multi-touch" дисплей с информационна графика и технологията "Combiner Head-up Display", която проектира най-важната информация на интерфейс в зрителното поле на водача. Концептуалният автомобил "ie:3" включва още безжично зареждане в подовата конзола, което осигурява възможност за безжично и безопасно зареждане на две крайни мобилни устройства.