Facebook прави ново изследване, за което плаща до $20 на месец на тийнейджъри, за да получи достъп до строго лична информация, пише BBC.

Смята се, че компанията на Зукърбърг е създала приложение, което нарушава политиката на Apple за защита на личните данни.

Според доклад на техническия уеб портал TechCrunch, Facebook използва реклами в мрежата, за да привлече тийнейджъри към схемата. От американската компания обаче отричат това.

Зукърбърг: Ще пазим строго личните данни и ще върнем доверието във Facebook

Зукърбърг: Ще пазим строго личните данни и ще върнем доверието във Facebook

Потребителите на социалната мрежа сами ще контролират достъпа до информацията си

От доклада става ясно, че Facebook има достъп до лични съобщения, включително снимки и видеа, имейли, история на търсенето в уеб браузърите, влизания в сайтове и приложения и данни за местоположението на потребителя. Освен това младежите са били помолени да направят скрийншоти на поръчките си от Amazon. От социалната мрежа твърдят, че всички участници са се съгласили и, че това е стандартна политика за проучване на пазара.

След като TechCrunch публикува доклада, от Facebook заявяват, че спират приложението за Apple устройствата. Това обаче не важи за Android софтуера.

Проучването е било насочено към хора на възраст от 13 до 35 години, а тези, които нямат 18, са имали разрешение от родителите си, обясняват от кампанията.

"Изследването не е било тайно. Буквално се наричаше Facebook Research App и не е събирало информация без разрешение. Всички участници са дали своето съгласие още когато са влизали в приложението. Освен това по-малко от 5% от участвалите са били тийнейджъри, като всички са имали разрешението на родителите си.", казват от социалната мрежа.

Разкрити тайни и-мейли припомнят: Вие сте продуктът на Facebook

Разкрити тайни и-мейли припомнят: Вие сте продуктът на Facebook

Съобщения, които британски депутати направиха публични, разкриват как се отнася компанията с личните ви данни

На въпроса как точно тийнейджърите са получили разрешение от родителите си, Facebook обяснява, че това се е извършвало от трета страна и компанията не разполага с детайлите.

От Apple все още не са коментирали, дали това приложение е нарушило правилата им за защита на личните данни. То е било достъпно и в операционната система на Android, но от Google също все още няма ответна реакция.

От доклада на TechCrunch става ясно, че Facebook създава още едно приложение - Onavo, за да проучи пазара през 2013 година. Но през август миналата година технологичният гигант сваля приложението, след като от Apple се оплакват от информацията, която програмата събира от потребителите им.