Facebook ще вземе твърди мерки за защита на личните данни на потребителите си и ще накаже разработчиците, които неправомерно се възползват от тях. Освен това самите потребители ще контролират достъпа до данните си чрез нова функция на социалната мрежа.

Това обеща създателят на Facebook Марк Зукърбърг, който най-после наруши мълчанието, 5 дни след като скандалът с изтичането на лични данни на милиони потребители погълна социалната мрежа.

Зукърбърг се извини за закъснялата си реакция. "Наистина съжалявам за случилото се. Иска ми се да бях предприел мерки по-рано. Това...вероятно е най-голямата грешка, която съм допускал", призна предприемачът.

Скандалът, който може да погуби Facebook

Скандалът, който може да погуби Facebook

Социалната мрежа губи най-ценния си актив - доверието на потребителите й

Той обеща да предприеме поредица от стъпки за защита на данните, за да поправи "нарушеното доверие" между социалната мрежа и нейните потребители.

"Имаме отговорността да защитаваме вашите данни и ако не можем, тогава да не заслужаваме да ви служим. Работех върху това да разбера точно какво се е случило и да се уверя, че няма да се повтори", написа предприемачът в профила си във Facebook.

Facebook изтри $42 милиарда долара, други технологични компании също губят

Facebook изтри $42 милиарда долара, други технологични компании също губят

Заради достигнал за публиката случай за нарушение на правилата за личните данни

Компaнията допълнително ще ограничи достъпа на разработчиците до потребителски данни, а достъпът на всяко приложение, което потребителят не е използвал повече от 3 месеца, ще бъде премахван автоматично.

Социалната мрежа ще популяризира съществуващ инструмент, който помага на потребителите да отнемат разрешенията на приложенията за достъп до данните им. Инструментът ще стои в горната част на страницата за новини и ще бъде активен от следващия месец.

Facebook злоупотребява с лични данни, твърди германски регулатор

Facebook злоупотребява с лични данни, твърди германски регулатор

Компанията използва господстващото си положение, за да печели

Един от ангажиментите на предприемача за 2018 г. бе да удвои служителите, работещи върху сигурността на социалната мрежа. "В момента имаме около 15 000 души, работещи по сигурността и прегледа на съдържанието. До края на годината ще станат 20 000 души", посочи той.

Зукърбърг обеща компанията да разработи необходимия софтуер, който да предпази потребителите на Facebook от подобни опасности и да защитава личните им данни.

Как да не споделяте информация за себе си във Facebook, без да триете профила си?

Как да не споделяте информация за себе си във Facebook, без да триете профила си?

Няколко прости, но важни правила

"Сигурността не е проблем, който може да бъде решен напълно. Можете да стигнете до ниво, където сте по-добри от вашите противници и те продължават да се развиват, така че винаги ще работим върху това, стига тази общност да остане важна за света", увери Зукърбърг.

"Аз започнах Facebook и в крайна сметка съм отговорен за нещата, които се случват на нашата платформа. И съм сериозно решен да направя всичко необходимо, за да защитя нашата общност", заяви предприемачът.

Във Facebook има четири типа потребители. Вие от кой сте?

Във Facebook има четири типа потребители. Вие от кой сте?

Разпознавате ли се?

"Въпреки че този конкретен проблем, свързан с Cambridge Analytica, вече не трябва да се случва с новите приложения днес, това не променя случилото се в миналото. Ще се поучим от този опит, за да осигурим по-нататъшната си платформа и да направим нашата общност по-безопасна за всички", увери Зукърбърг. Той обеща социалната мрежа "да изгради по-добра услуга в дългосрочен план".

Предприемачът увери, че Facebook работи с регулаторите, разследващи проблема с Cambridge Analytica и съжали, че се е доверил на британската компания. "Това беше очевидна грешка", каза той.

Бивш служител на Cambridge Analytica твърди, че компанията не е изтрила информацията.

Facebook планира да уведоми всеки, чиято информация е в ръцете на компанията. Зукърбърг призна, че не е трябвало да чакат толкова време, за да уведомят клиентите си какво се е случило.

Оперативният директор Шерил Сандбърг също се изказа за пръв път след избухването на скандала, наричайки го "голямо посегателство върху доверието на хората".