Google публикува ежегодния си отчет Zeigeist, който съдържа класации на заявки за търсене в интернет, които бележат най-голям прогрес или най-стремително отстъпват през 2011 г. В класацията е споменато и че социалната мрежа на търсачката - Google+ ще достигне 400 млн. потребители.
Социалната мрежа MySpace оглавява списъка на губещите, като темповете на отстъпление при нея са най-големи. До неотдавна тя беше най-популярна в света, но отстъпи на Facebook, а аудиторията й намалява стремително.
На второ и трето място в класацията на губещите популярност са още две социални мрежи - Hi5, която през 2008 г. заемаше трета позиция след MySpace и Facebook, и стартъпът Meebo - услуга за достъп до 6 различни IM приложения.
В категорията на заявките в ИТ областта с най-бързо нарастваща популярност е Apple, която държи 6 от 10 първи места - iCloud, Osx Lion, iPad 2, iPod Touch 5g, iPhone 5 и Macbook Pro 2011. Освен това на девето място във всички интернет търсения е името Стив Джобс.
В частта потребителска електроника лидер е Amazon с новия си таблет Kindle Fire. На второ място е смартфонът iPhone 4S, следван от Sidekick 4G и HP Touchpad.
На изключително висока популярност в интернет търсенията се радва новата социална мрежа Google+, която заема второ място в общата класация, обхващаща всички категории.
Аудиторията на Google+ превиши 62 млн. потребители и всеки ден се увеличава с 625 хиляди. Според прогнозите, през февруари 2012 г. аудиторията на Google+ ще достигне 85 млн. души, а към края на 2012 - 400 млн.
Номер едно в общата класация е изгряващата звезда Ребека Блек, благодарение на нейния поп-сингъл Friday, който е видян 167 милиона пъти в YouTube.