Новият шеф на RIM възнамерява да преориентира компанията към крайните потребители. Досега канадският производител на смартфони BlackBerry поставяше фокуса върху корпоративните клиенти, предаде TechNews.bg.
В телефонна пресконференция Торстен Хейнс заяви, че в близко време предстоят промени в стратегията на компанията. Преди броени дни той пое поста CEO на RIM от досегашния тандем Лазаридис-Басили, който подаде оставка заради лоши резултати.
RIM ще се приближава към потребителите, за разлика от досегашната стратегия, ориентирана към корпоративния сегмент. Компанията ще отделя по-голямо внимание на пазара в САЩ, където доминират Android и iPhone устройствата.
В допълнение, RIM ще наблегне и на маркетинга. Ца целта ръководството на компанията планира да наеме нов директор по маркетинг. За последно длъжността се изпълняваше от Джим Басили, но мнозина считаха, че RIM отделя малко внимание на маркетинга за сметка на техническата част от бизнеса.
Анализатори от Sterne Agee отбелязват успехите на Хейнс през миналата година. Той се занимава с продажби от 10 месеца, като през този период RIM успя да съкрати срока на доставките на смартфони. За успешен се счита моделът Bold 9900, който допринесе за подобряване на продажбите в края на 2011 г.