Мениджърите по информационни технологии от цял свят планират да отделят повече от своите бюджети за ИТ аутсорсинг през 2013 година, за да повишат продуктивността и да намалят разходите.
Не е изненада, че през миналата година облачният изчислителен модел беше класиран на топ позиции по критерий за приложимост и се очаква това да бъде тенденцията и през 2013 г., съобщи Xerox, позовавайки се на данни от проучване на Асоциацията за управление на информацията (SIM), пише TechNews.bg.
Облакът опростява начина, по който се извършва работата - предлагайки технология по поискване, която лесно може да бъде пригодена към различен мащаб, достъпна е и може да бъде ползвана от всяка точка на света и във всеки един момент. Ето част от облачните тенденции и възможности, които Xerox откроява през 2013 година:
• Има бум на задачите в облака, но как компаниите привличат точния инструмент, за да се възползват от възможностите? Тъй като облакът все още е нововъзникваща сила, не винаги е необходимо желаещите да го ползват да имат опит. Важното е служителите, които предлагат тези услуги, да бъдат в състояние да предложат услуги за клиентите на седмична база, а не на месечна и също така да бъдат умели в превръщането на тази „виртуална" услуга в конкретен продаваем продукт.
• Следващата пречка пред облачните услуги е по-задълбоченото проникване в специфични индустрии, и по-конкретно в хипер-конкурентни пазари като търговията и туризма. Облачните решения ще донесат ползи в големите компании и растеже в сектора на малкия и средния бизнес. Освен това, има много добри възможности за специфични решения за индустрията като „help desk" или услуги за управление на разходите за телекоми.
• Анализ на данни с помощта на облачни услуги. Тъй като бизнесът все по-често функционира на различни локации, разпръснати по цял свят, облачните услуги позволяват обхват на цялата потребителска и оперативна информация.