Около 10% от времето, което интернет потребителите прекарват в мрежата е за пазаруване. Това заяви Алекс Маркс, който оглавява международния отдел за бизнес маркетинг в eBay. Той уточни, че в зависимост от страните този процент варира, но може да бъде приет за представителна извадка.

Маркс представи възможностите за реклама, които предлагат големите търговски сайтове eBay, Amazon и др. Проучвания измежду 5000 потребители в Германия, Великобритания и Франция са показали, че рекламата която е публикувана в подобни сайтове е оказала съществено значение или е довела до покупка в близо 2/3 от случаите, за разлика от тази реклами, които са при търсена на дадена ключова дума в търсачките. Там ефектът е 50%.

Анализите са показали още, че определящо за потребителиоте при покупка е тяхното доверие в онлайн магазина откъдето пазаруват. След това са по-добрите предложения и богатия избор от артикули.

Ето още какво каза Алекс Маркс пред Money.bg:

Какви са предимствата на рекламирането в търговските сайтове?

Предимствата на рекламирането в търговски сайтове е, че се таргетират групи, които вече ясно са изразили желание да пазаруват. Освен това много ефективна би била рекламата на даден фотографски аксесоар пример, която е насочена към потребител, който наскоро си е закупил фотографски апарат. Не искам да кажа с това, че другите начини за реклама в мрежата са не дотам ефективни, дори напротив за всеки има определена аудитория.

Как оценявате българския пазар?

Смятам, че българският интернет пазар и като цяло тази индустрия има голям потенциал, тъй като вече голяма част от потребителите имат достъп до бърза и надеждна връзка с мрежата. Смятам, че рекламният пазар в България и като цяло трябва да следва и следва потребителите. На пример социалните мрежи като Facebook и др. се разрастваха в продължение на близо 2 години преди рекламодателите да започнат да насочват средства в тази нисша, която е обект на особен интерес.

Все още няма почти никакъв интерес от страна на български компании да рекламират в eBay, което се дължи на трудната икономическа ситуация и ограничените бюджети. Очаквам обаче в бъдеще тази тенденция да се промени и да започнем по-интензивно да работим с компании от България и други развиващи се страни.