Над 4 милиона души в Кения използват смартфони и достъпът до мобилни приложения все повече се превръща в основна тема относно начина, по който потребителите боравят с устройствата си, пише Quаrtz.

Според декемврийско проучване, проведено от изследователската фирма SOKO insight в урбанизирани територии в Кения, 85% от респондентите имат поне 5 приложения на телефоните си. И макар 30 на сто от анкетираните да твърдят, че наличието на апликации е едно от най-важните свойства на мобилните им устройства, значителен брой от тях не са фенове на местните платформи.

Като цяло запитаните са дали „средна” оценка на кенийските приложения по отношение на съдържание, качество и цена. Това, което вероятно ще обезпокои разработчиците, е изводът, че 43% от потребителите не знаят никакви приложения, създадени на местно ниво.

Предпочитанията към приложения, разработени извън пределите на африканската страна, подкопават очакването, че бързият ръст в броя на мобилните потребители ще бъде от голяма полза за местната икономика.

Според анализаторите кенийските разработчици изпитват затруднения, защото значителен дял от приложенията, които правят, са имитации на други. Следователно не се създава и достатъчно съдържание, което да съвпадне в широка степен с интересите на нарастващата мобилна общност в Кения.

Проучването установило, че Google Play Store е най-предпочитаната платформа за пазаруване за кенийските граждани. Това не е особена изненада, имайки предвид колко силно е присъствието на Android телефони на континента.

Снимка 214557

Източник: Quartz

Голяма част от потребителите в Кения ползват устройствата си за обаждания или сърфиране в интернет, като Facebook се радва на най-голяма популярност. Когато става дума за това какви приложения хората са готови да си купят, потребителите извеждат като приоритет функционални инструменти като платформи, свързани с банкиране, транспорт и здравеопазване.