Знаете ли коя е най-харесваната българска стока в магазините на търговската верига Lidl в Гърция? В страната със средиземноморска кухня не друго, а българската доспатска пъстърва се оказва особено търсена в магазините на компанията.

Този пример за успешно сътрудничество при експорта на български стоки даде изпълнителният директор на Lidl България Милена Драгийска по време на пресконференция по случай 5-та годишнина на германския концерн в страната.

Не само риба обаче, но и други млечни и месни български стоки намират място по щандовете на Lidl в другите европейски страни. По данни на компанията всеки девети български доставчик е получил експортен шанс за своите продукти.

Разбира се, за такъв българските производители първо трябва да се докажат в българските магазини на компанията. Над 40% от доставчиците на Lidl България са запазили и развили отношенията си през последните пет години от стъпването на компанията на местния пазар. Всеки от тях нарежда средно по 2.5 продукта на щандовете.

Постоянството им се отплаща, защото средният ръст на доставките при всички български доставчици е 11%, като при някои достига до 40%. За да подобри тези резултати, Lidl България започва 12-месечна програма за увеличението на дела на българските стоки по рафтовете на обектите си.

А самите обекти също ще растат - веригата открива в края на ноември своя 79-и магазин в България, но планира поне още 3 догодина - в София, Казанлък и Благоевград. Заедно с това компанията ще пусне и втория си логистичен център, който започна да строи в местността Кабиле в близост до град Ямбол.

За нуждите на новите си обекти Lidl България планира да наеме нови 300 души през 2016 година, които ще се присъединят към сегашните над 1800 служители. От ръководството са категорични: средната заплата в компанията е с 61.3% по-висока от средната за страната. Проста сметка показва, че при 859 лева брутно средно възнаграждение в частния сектор (по данни на НСИ), в Lidl бъдещите служители могат да разчитат средно на 1385 лв.

Новите обекти освен персонал обаче изискват инвестиции за построяването им. Lidl предимно разчита на собствени сгради и по думите на ръководството рядко наема готови площи. От 2010 година насам компанията е инвестирала точно 728 милиона лева в земя, сгради и оборудване. За същия период дружеството е платило 270 милиона лева данъци.

Главният редактор на Money.bg Георги Минев лично участва в тестването на 4 вида сирена