Нов рунд за набиране на капитал с амбициозната цел от 3 млн. евро започна българската технологична компания CloudCart. Първият инвеститор далеч не е случаен - Руслан Летейски, създател на приставката Checkout X, която е допринеса за над 40 млн. евро допълнителни приходи на хиляди търговци от целия свят.
Контекст: CloudCart е eCommerce-as-a-service услуга, която съчетава инструменти за маркетинг и онлайн търговия в платформа, която не изисква от търговеца големи инвестиции в инфраструктура или технически екип. Българската компания вече има над 2000 клиенти в 7 държави, като само за 2022 г. те са реализирали поръчки за над 300 млн. евро.
През 2020 г. стартъпът привлече инвестиция от 1,25 млн. евро от New Vision 3.
Checkout X е приставка за платформата Shopify, която значително подобрява потребителското изживяване по време на онлайн пазаруване - с по-бърз процес на поръчка, но и възможност за допълнителни продажби след покупката.
Детайли: Средствата от Pre-series A инвестиционния рунд ще бъдат използвани за ускоряване на растежа в Румъния, Гърция "и още няколко стратегически пазара", посочват от CloudCart в официалното си съобщение.
В него могат да се включат нови и настоящи инвеститори.
В прав текст: Макар Checkout X да не е пряко съвместим с CloudCart, Руслан Летейски беше категоричен пред Money.bg, че зад решението му стои не само видяната добра инвестиционна възможност (той предпочете да не коментира размера на инвестицията), но и фактът, че CloudCart е важна компания за развитието на онлайн търговията у нас - включително защото по-добре разбира нуждите на местния пазар в сравнение с глобалните играчи.
По думите му след пандемията у нас секторът се е върнал към растеж от 20-30% годишно, но отбеляза, че т.нар Post-purchase upsells тук все още не са толкова популярни, защото огромна част от поръчките продължават да бъдат с наложен платеж. Според Летейски в България продължава да има "доста олдскул мислене" по отношение на онлайн търговията и не са малко е-магазините, чиито платформи могат буквално да отблъснат потребителите.
Именно тук според него идва ролята на CloudCart:
- От една страна, заради по-лесната възможност онлайн търговците с по-скромни технически познания бързо и лесно да създадат среда, в която да продават продуктите си с едно добро потребителско изживяване;
- От друга - CloudCart провежда различни инициативи за повишаване на познанията на хората, които искат да продават продуктите си онлайн.