Нов рунд за набиране на капитал с амбициозната цел от 3 млн. евро започна българската технологична компания CloudCart. Първият инвеститор далеч не е случаен - Руслан Летейски, създател на приставката Checkout X, която е допринеса за над 40 млн. евро допълнителни приходи на хиляди търговци от целия свят.

Контекст: CloudCart е eCommerce-as-a-service услуга, която съчетава инструменти за маркетинг и онлайн търговия в платформа, която не изисква от търговеца големи инвестиции в инфраструктура или технически екип. Българската компания вече има над 2000 клиенти в 7 държави, като само за 2022 г. те са реализирали поръчки за над 300 млн. евро.

През 2020 г. стартъпът привлече инвестиция от 1,25 млн. евро от New Vision 3.

 CloudCart стана лидер сред стартъпите в Европа

Българска софтуерна компания стана лидер сред стартъпите в Европа

Компанията беше отличена на най-влиятелното технологично събитие за стартъпи в Централна и Източна Европа

Checkout X е приставка за платформата Shopify, която значително подобрява потребителското изживяване по време на онлайн пазаруване - с по-бърз процес на поръчка, но и възможност за допълнителни продажби след покупката.

Детайли: Средствата от Pre-series A инвестиционния рунд ще бъдат използвани за ускоряване на растежа в Румъния, Гърция "и още няколко стратегически пазара", посочват от CloudCart в официалното си съобщение.

В него могат да се включат нови и настоящи инвеститори.

В прав текст: Макар Checkout X да не е пряко съвместим с CloudCart, Руслан Летейски беше категоричен пред Money.bg, че зад решението му стои не само видяната добра инвестиционна възможност (той предпочете да не коментира размера на инвестицията), но и фактът, че CloudCart е важна компания за развитието на онлайн търговията у нас - включително защото по-добре разбира нуждите на местния пазар в сравнение с глобалните играчи.

CloudCart привлече 1,25 млн. лв. инвестиция

CloudCart привлече 1,25 млн. лв. инвестиция

Почти 1 милион лева от финансирането идват от фонда New Vision 3

По думите му след пандемията у нас секторът се е върнал към растеж от 20-30% годишно, но отбеляза, че т.нар Post-purchase upsells тук все още не са толкова популярни, защото огромна част от поръчките продължават да бъдат с наложен платеж. Според Летейски в България продължава да има "доста олдскул мислене" по отношение на онлайн търговията и не са малко е-магазините, чиито платформи могат буквално да отблъснат потребителите.

Именно тук според него идва ролята на CloudCart:

  • От една страна, заради по-лесната възможност онлайн търговците с по-скромни технически познания бързо и лесно да създадат среда, в която да продават продуктите си с едно добро потребителско изживяване;
  • От друга - CloudCart провежда различни инициативи за повишаване на познанията на хората, които искат да продават продуктите си онлайн.