Германската автомобилна индустрия най-накрая ще получи това, което самата тя не можеше да основе сама: CATL, най-големият в света производител на батерии за електромобили, увеличи значително планирания капацитет на първата си европейска фабрика, която ще бъде построена в източна Германия.

CATL иска да увеличи производството далеч над първоначалната си цел и да я постигне още през 2022 г, казва Матиас Центграф, директор за Европа, цитиран от Handelsblatt. Настоящият план гласи, че първата стъпка ще бъде 11 гигаватчаса, а до 2026 г. капацитетът да стане трицифрен.

Това ще направи германската фабрика по-голяма дори от "Гигафабриката" на Tesla, която има общ капацитет от 20 гигаватчаса. Заводът в щата Невада, управляван заедно с японската Panasonic, ще увеличи производството на годишна база до 35 гигаватчаса.

Германските автомобилни производители VW, BMW и Mercedes, както и техните доставчици, не инвестират достатъчно в технолигията. Bosch, най-големият производител на компоненти, се отказа от изграждането на собствен завод за батерии заради високите разходи за инвестицията. Усилията на ЕС за създаването на евроалианс прогресират твърде бавно.

Меркел: Германските автопроизводители обмислят заводи за батерии в Европа

Меркел: Германските автопроизводители обмислят заводи за батерии в Европа

Старият континент изостава засега

CATL, или Contemporary Amperex Technology Ltd, очаква огромен растеж на пазара на електромобили в Европа заради новите ограничения на ЕС за замърсяването на въздуха, които ще влязат в сила от 2030 г.

Средните емисии от гамата автомобили на всеки производител трябва да са със 37,5 процента по-ниски през 2030 г. спрямо нивата от 2021 г. - лимит, който изглежда невъзможен, ако се разчита само на конвенционални автомобили с двигатели с вътрешно горене. Затова производителите забързват пускането на електрически модели и ще имат нужда от батерии.

BMW планира да получи батерии от CATL на стойност €4 милиарда през следващите няколко години и около €1,5 милиарда от тях ще дойдат от завода в Германия. Миналата година VW пък сключи договори за батерии на стойност €48 милиарда с CATL, LG Chem и Samsung SDI.

CATL успя да получи лидерската позиция в конкурентния пазар за едва седем години, изпреварвайки Panasonic през 2018 г. Китайската компания успява да спечели и от правителствената подкрепа у дома.

Според Центграф фактът, че първият завод за батерии в Германия ще бъде построен от китайска компания отразява обстоятелството, че никое местно дружество "не смее да го направи".

Първата копка на завода ще бъде тази пролет, а производството ще започне през 2021.

Китайската CATL създаде трима нови милиардери за 2 дни

Китайски технологичен гигант създаде трима нови милиардери за 2 дни

Акциите на компанията не спират да се покачват