Нова гигафабрика за батерии от 10 GWh се подготвя в Ковънтри, Великобритания. Тя ще създаде над 1000 работни места до 2030 г. Инвестицията ще е на стойност 1,2 милиарда долара.

Стартираща компания за производство на батерии Volklec е сключила ексклузивен лицензионен договор с базираната в Китай Far East Battery (FEB).

Сделката ще планира Volklec да произвежда модерни литиево-йонни батерии по-късно тази година от базата си в Центъра за индустриализация на батерии в Обединеното кралство (UKBIC). Това след това ще осигури база за компанията да работи по планове за своята гигафабрика.

"Има спешна нужда от нови независими производители, които да осигурят веригата за доставки на батерии в Обединеното кралство", коментира изпълнителният директор на Volklec Фил Попам, който е бивш главен изпълнителен директор на Lotus Cars.

"Няма по-голяма трансформация в днешно време от електрическата революция в транспорта и мобилността, а британската сцена за стартиращи компании е много подходяща, Но има значителна празнина във веригата на доставки", смята той.

"Обединеното кралство има предимство в специализираните и високопроизводителни сектори, които се нуждаят от гаранция за доставки с качество и надеждност. Нашата мисия е да помогнем на тези новатори да процъфтяват."

Германски град се надигна срещу плановете на Tesla за разширяване на гигафабрика

Германски град се надигна срещу плановете на Tesla за разширяване на гигафабрика

Мнозинството от жителите на Грюнхайде в Бранденбург гласуваха против предложенията за изграждане на нова инфраструктура

Volklec се ръководи от главния изпълнителен директор и основател Имран Хатри, който притежава най-големия единичен дял в компанията.

FEB не е първата китайска компания, която се интересува от бизнес с електрификация, базиран в Ковънтри.

Китайският автомобилен гигант Geely е собственик на производителя на електрически таксита LEVC, който също е известен като London EV Company. Geely притежава Volvo и Lotus.

Миналата година City AM съобщи, че LEVC се опитва да увеличи нетната си стойност със £100 милиона, за да се пребори с намаляващия брой таксиметрови шофьори в централен Лондон и очаквания по-нататъшен спад в продажбите през 2024 г.