Една от водещите световни банки - HSBC ще инвестира 17 млрд. долара през следващите 3 години в технологиите и на основните си азиатски пазари Хонконг и Китай.
Компанията променя досегашната си стратегия за намаляване на разходите към план за растеж, съобщи новият й изпълнителен директор Джон Флинт, цитиран от Reuters.
Това е първата публична индикация за плановете на Флинт за управление на HSBC, която не успя да изпълни целите си за печалба през последните години, след като свиването на глобалния й бизнес намали доходите.
Източник: Bloomberg
Банката смята да обърне тенденцията и да повиши годишните си нетни приходи
Предстои окончателна промяна в стратегията на HSBC за периода след 2008 г., от съкращаване на разходите и преструктуриране към инвестиции и разширяване, тъй като банката се стреми да подобри възвращаемостта.
С впечатляващите активи от 2.5 трлн. долара, HSBC е най-голямата банка в Европа. Тя има 3900 офиса и 229 000 служители по цял свят.
Банката е насочена към възврaщаемост на материален капитал от 11% до 2020 г. и ще запази дивидентите си на настоящите нива, посочи ръководителят.
"След период на преструктуриране сега е моментът HSBC да се върне в режим на растеж. В следващата фаза на нашата стратегия, ние ще ускорим растежа в най-силните ни области, особено в Азия и в международната ни мрежа", каза той.
Банката е отправила поглед към развиващите се пазари, като търси растеж в управлението на активи и застраховането в Китай.
Основните моменти в обновената стратегия на банката вероятно ще изненадат инвеститорите на HSBC, като вниманието ще бъде насочено към по-нататъшното разширяване в Китай и проспериращите мегаполиси в южната част на страната.
Банката ще продължи да се разширява на британския ипотечен пазар като една от осемте нови стратегически цели.
HSBC все още не е намерила решение за неефективния бизнес в САЩ. Тя ще се съсредоточи върху усилията си да увеличи пазарния си дял сред средно големите компании, ориентирани към международната търговия.
През февруари банката преразгледа американския си франчайз, който пострада от липсата на мащаб и последиците от катастрофалната покупка на потребителския кредитор Household за 15 млрд. долара през 2003 г.