След като беше подложена на доста критики от екологични групи за това, че не се присъединява към преминаването към по-екологични превозни средства, Toyota обяви може би най-големия си залог, правен някога в това отношение. Автомобилната корпорация планира да похарчи около 3,4 милиарда долара до края на това десетилетие за ускоряване разработването и производството на батерии за електромобили електрически тежкотоварни превозни средства в САЩ, съобщи Forbes.
Инвестицията включва изграждане на фабрика за 1,3 милиарда долара, където се прогнозира, че ще работят 1750 души. Тя ще започне производство до 2025 г. Това заявиха от Toyota.
Ходът на японския индустриален гигант е част от по-голяма амбициозна инициатива, обявена миналия месец, а именно да инвестира 13,5 милиарда долара в световен мащаб, за да навакса изоставането си от конкуренти като General Motors, Ford и Volkswagen. Големите автомобилни компании вече обявиха милиарди инвестиции за производство и предлагане на по-екологични превозни средства.
По думите на изпълнителния директор на дъщерното дружество Toyota Motor North America Тед Огава, тази инвестиция ще помогне за въвеждането на по-достъпни електромобили за потребителите в САЩ, "значително ще намали въглеродните емисии и най-важното - ще създаде още повече работни места в Америка", заяви той.
Десетилетия наред Toyota е лидер при хибридите (Toyota Prius) и е най-големият продавач на електрически автомобили с водородни горивни клетки (седан Mirai). и ще се продава по целия свят през 2022 г.
През април компанията обяви, че ще има около 70 "електрифицирани" модела, достъпни на световните пазари до 2025 г.. Сред тях 15 електромобили с батерии.
Първоначално в САЩ Toyota ще се съсредоточи върху производството на литиево-йонни батерии за хибридни електрическите превозни средства.
И все пак от 90-те години на миналия век Toyota се фокусира върху водородната технология. Въпреки че продажбите на седани с горивни клетки Mirai са сравнително скромни (ограничени главно до Калифорния, едно от малкото места с водородни станции), компанията се насочва към производството тежкотоварни превозни средства, задвижвани с водород чрез своето дъщерно дружество Hino.
През август Toyota заяви, че през 2023 г. ще започне изграждането на модули от горивни клетки за полукари в завода си в Джорджтаун, Кентъки.