Днес започва строителството в София на новата метростанция между бул. "Сливница" и кв. "Обеля". Предвижда се строителството да продължи три години, т.е. до края на 2026 г. Една година по-рано, или края на 2025 г., пък е срокът за метростанциите до кв. "Левски Г".

След построяването на новата станция, отделянето на първи и втори метродиаметър, които сега се свързват чрез общата метростанция "Сливница", ще позволи независими разписания на влаковете, отговарящи на различната натовареност на линиите.

Метростанцията ще бъде част от интермодален транспортен хъб, включващ метро, жп транспорт и автобусен транспорт. Ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на ж.к. "Модерно предградие" ще има асансьори, ескалатори и стълбища.

Метростанцията между съществуващите "Сливница" и "Обеля" ще е удобна за пътниците от жп влаковете, защото ще имат по-добра връзка с градския транспорт на столицата. От жп гарата могат да се хванат влакове по направления: Драгоман; Радомир - Кюстендил (западно от Люлин планина); Божурище и Банкя. Очакванията са през новата станция да минават между 8 и 12 хиляди души на ден, което е и приблизително средното натоварване на метрото.

Поръчката за изпълнител на строителството беше обявена през януари, а през юни вече беше избрана фирма "Геострой", която предложи цена от 43,7 милиона лева, при прогнозна цена от 47 млн. лева. 

От къде ще минава метрото към "Студентски град", което ще обслужва 45 000 души дневно

От къде ще минава метрото към "Студентски град", което ще обслужва 45 000 души дневно

Ще има три нови метростанции