В Китай по традиция доминират трите най-големи авиокомпании: Air China е контролираща Пекин, China Eastern Airlines управлява финансовия център на Шанхай, а China Southern Airlines доминира в Гуанджоу. Но Досега.

Издигайки се на равнината на юг от Пекин, едно мегалетище ще промени баланса и ще се превърне в най-големия авиационен център в света, пише Bloomberg.

Летището струва 12.9 милиарда долара, като се намира в южното предградие Даксанг. То е одобрено през 2014 г. и ще посреща до 100 милиона пътници годишно със седем писти.

Очаква се до 2025 г. двете летища в Пекин да обменят 170 милиона пътници, от които 25 милиона души ще бъдат от международни полети.

Новата аерогара трябва да бъде открита през 2019 година и е определена от властите като център за членове на алианса SkyTeam - глобална група от авиокомпании, включваща China Eastern и China Southern.

Дебют в небето: Първият китайски пътнически самолет полетя

Дебют в небето: Първият китайски пътнически самолет полетя (СНИМКИ)

Ключов момент за втората най-голяма икономика

Двата китайски превозвача ще имат възможност да привлекат 40% от пътниците на летището, като по този начин ще спечелят възможност за престижни часове за полети за Европа и САЩ.

"Това абсолютно променя играта за China Eastern и China Southern", коментира Коррин Пин, главен изпълнителен директор на Crucial Perspective в Сингапур.

"Да имаш всички членове на алианса SkyTeam под един покрив ще позволи безпроблемно свързване на полетите", допълни експертът.

"Нахлуването" на регионалните конкуренти на Air China има отражение и извън Китай. Освен че доминират в базите си, големите китайски играчи са извели позиции и в чужбина. Air China - чрез връзките си с Lufthansa и United Continental Holdings, ръководи много от маршрутите до Европа и Северна Америка. China Eastern е най-големият превозвач в Япония и Южна Корея. А China Southern дължи силни позиции в Австралия и Югоизточна Азия.