Онлайн продажбите в САЩ ще се увеличат повече от 2 пъти, надхвърляйки 1 трилион долара годишно, през следващото десетилетие.
Очаква се годишният темп на растеж на електронната търговия да бъде около 9%, се казва в прогноза на консултантската фирма FTI Consulting.
Покупките, направени онлайн, представляват 12% от общите продажби на дребно в САЩ и 50% от общия ръст на продажбите през изминалата година. Общият им размер в момента е 445 млрд. долара.
Онлайн продажбите нараснаха с 15.5% през второто тримесечие на 2017 г. в сравнение със същия период на предходната година. Възходящата тенденция е факт от 2015 г., тъй като американците постепенно се отказват от физическите магазини.
"Въздействието на ускоряващия се растеж на онлайн продажбите е очевидно през последните 2 години, с повишени нива на фалити на търговци на дребно и обявено закриване на магазини в среда без рецесия", казва Криста Харт, старши управляващ директор на FTI.
"Ако продажбите онлайн се удвоят до 2023 г., както очакваме, магазините ще трябва да се борят с перспективата да загубят същия обем продажби през следващите 6 години, който изгубиха и през предишните 16 години", обясни тя.
Доминацията на Amazon
Онлайн търговията на дребно в САЩ и в бъдеще ще бъде доминирана от Amazon. Общият дял на компанията на Джеф Безос от онлайн продажбите ще нарасне до 53% до 2027 г., в сравнение с 34% през 2016 г. Така най-големият електронен търговец ще държи почти 12% от продажбите на дребно в САЩ до 2027 г. в сравнение с 4% в момента.
Първоначално проектирана като онлайн платформа за търговия на дребно, Amazon успя да спре традиционните търговци на дребно, които се опитаха да запазят темпото си.
"Фрустрацията за много търговци на дребно е, че дори и изграждането на сложно и скъпо универсално предприятие досега ги държеше в играта, вместо да доведе до подновяване на рентабилността", каза Харт.
Активно пазаруване по празниците
Засилващият се онлайн бизнес се очаква да увеличи общите продажби за празничния сезон в САЩ и през тази година, който обикновено представлява 20-40% от годишните продажби за много търговци на дребно.
Американската асоциация за търговия на дребно прогнозира, че продажбите, които не са свързани с физически магазини (това включва онлайн продажбите), до края на годината ще нараснат с 11 до 15% до около 140 млрд. долара. През 2016 г. тези продажби са се увеличили с 12,6%.
Единственият сектор, в който потребителите все не са преминали масово към онлайн платформи, е този на хранителните стоки. В момента онлайн продажбите съставляват по-малко от 2% от продажбите на храни, а FTI смята, че проникването на пазара няма да надхвърли дори 19% през следващото десетилетие.