Гигантът в електронната търговия Amazon ще наеме 120 000 служители в САЩ, за да се подготви за шопинг манията през предстоящия празничен сезон.
Сезонните работни места ще бъдат разпределени в повече от 75 центрове за изпълнение на Amazon из цялата страна, за да съберат, опаковат и доставят празничните поръчки. Компанията очаква да отвори нови работни места и хиляди от временно наетите да станат нейни постоянни служители.
Очаква се покрай наближаващите празници купувачите да похарчат повече за подаръци, тъй като затягащият се пазар на труда, покачващите се цени на жилищата и фондовите пазари, които се движат към рекордни нива, повишават доверието на потребителите, увеличават намеренията и способностите им да харчат.
Купувачите в САЩ ще харчат между 678.75 млрд. и 682 млрд. долара за празнично пазаруване през тази година, което е между 3.6% и 4% повече отколкото през предишната година, предвижда Националната федерация за търговия на дребно.
Тази прогноза включва и онлайн пазаруването, което се очаква да ускори темпа си на растеж до 11-15% достигайки около 140 млрд. долара.
В резултат на това няколко търговци на дребно в САЩ, сред които Macy's и Kohl's, се фокусират върху онлайн бизнеса си и са започнали да наемат сезонни работници, за да управляват своите центрове за дистрибуция, които поддържат онлайн операции.
Веригата универсални магазини Target досега беше най-активният работодател, наемайки 43% повече временни служители в сравнение с миналата година.
Компанията се ангажира да наеме 100 000 временни работници, разчитайки на успешните си резултати през август, изразяващи се в първото си увеличение на продажбите за повече от една година.
Като цяло търговците на дребно в САЩ се очаква да наемат 25 000 по-малко работници през този празничен сезон в сравнение с миналия, тъй като разполагат с достатъчно многоброен персонал. Компании като Wal-Mart предпочитат да предложат на постоянните си служители допълнителни часове, вместо да добавят временни работници.