"Откъде идват парите на Домусчиев за "Нова"", четем в "Капитал"

По-голямата част от цената за "Нова телевизия" от 185 млн. евро ще дойде от синдикиран заем. Той е за 100 млн. евро, които са отпуснати от четири банки, които и досега финансират бизнеси на купувачите - братята Кирил и Георги Домусчиеви. Става въпрос за топ три на банките в България по активи - Уникредит Булбанк, ДСК и ОББ, както и белгийското поделение на френската банкова група - BNP Paribas Fortis. 

Това става ясно от документи, подадени към Търговския регистър по партидата на дружеството купувач "Адванс медиа груп" в деня на оповестяване на сделката. Така въпросът с над половината от финансирането вече има ясен отговор, като остава неясен произходът на останалите 85 млн. евро. Според документите те ще бъдат осигурени от "Адванс медиа груп" чрез заем от прекия му акционер "Адванс медиа партнърс", без обаче да е ясно дали те са собствени средства на групата на Домусчиеви, или идват от друг заем.

Прочети още от " Капитал"

"Защо България толкова се страхува от Лаура Кьовеши?" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Напук на Румъния, която викна за съюзници България, Унгария и Полша, румънката Лаура Кьовеши си върна лидерството в състезанието за поста първи прокурор на Евросъюза. Четирите държави се обединиха тайно, за да я спънат, писа британският в. "Файненшъл таймс", с което потвърди информацията, която вече бе изтекла от дипломатическите среди в Брюксел. Това обаче не й попречи да спечели вота и в двете комисии на Европейския парламент.

Както личи, авторитарните елити в Източна Европа имат причини да се притесняват, че разследванията за злоупотреби с европейски фондове могат да им се отразят зле. Но не само на тях, защото от гласуването миналата седмица на тъмно в КОРЕПЕР ІІ (съвета на постоянните представители в ЕС) се разбра, че враговете на Кьовеши сред европейските правителства са много повече. Масовата подкрепа за френския кандидат Жан-Франсоа Бонер и демонстративният минимум точки, даден на румънката, бяха показател за страха, който правителствата в ЕС изпитват от евентуален строг контрол как харчат парите на европейските данъкоплатци. Зад двамата се наредиха носителите на две философии за европейската интеграция, от чийто сблъсък зависи съдбата на Евросъюза.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Жилищните блокове пак се връщат на мода" е заглавиe от в. "24 часа"

Строителството по-евтино, ако сградата е по-мащабна

В последните две-три години все повече жилищни проекти в големите градове започват да изглеждат мащабни. Не става дума само за затворени или отворени комплекси - самите жилищни сгради започват да стават все по-големи, с повече апартаменти в тях.

Тази тенденция става отчетлива и по всяка вероятност ще продължи и в близко, а и в по-далечно бъдеще, казаха наскоро от Националната асоциация на строителните предприемачи.

Причините са основно две. "Стремежът към по-мащабни проекти не е израз на някаква грандомания, а просто това позволява по-ниска себестойност на строителството и предлагане на жилища на по-достъпни цени", казва членът на управителния съвет на асоциацията Ивайло Митев.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Трамваят 10 пъти по-евтин от колата" извежда на първа страница в. "Монитор"

1о десет пъти по-евтино може да струва на гражданите на София да слязат от автомобилите си и да се качат на трамвай или тролей. В столицата возенето с обществения транспорт на година е по-изгодно дори от Пазарджик, а общинските превозни средства са едни от най-модерните в Европа, показа справка на "Монитор".

Да си собственик на автомобил, дори и евтин, всъщност си е едно скъпо удоволствие в България. Но картата в столицата за 12 месеца струва само по лев ден или 365 лева. Колкото по-малък е градът, толкова по-скъпо става придвижването в него.

Транспортът за година в Пловдив струва 516 лева, а в града на правите улици Стара Загора е 600 лева. В Бургас сумата скача на 720 лева, докато на Дунава, в Русе, картата стига 866 лева. Само в Пазарджик цената е близка до тази в София, там се возят за 372 лева за 12 месеца.

Колко струва удоволствието да притежаваш свой автомобил?

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"КНСБ: Колективни договори във всички браншове", четем във в. "Стандарт"

Колективният трудов договор в металургията е много положително събитие. Той е елемент на една много дълго продължаваща, системна и взаимна политика и на нас, профсъюзите, и на работодателите за ползотворно социално партньорство и сътрудничество. Това коментира за "Стандарт" Васил Яначков, председател на СФ "Металици". Той е участник в подготовката, разработването и подписването на колективния трудов договор. Той бе парафиран по-рано днес в присъствието на заместник-министъра на икономиката Лъчезар Борисов, който е председател на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество "Металургия" към Министерство на икономиката. На събитието освен Васил Яначков присъстваха още Людмил Павлов, председател НФ "Металургия" - КТ "Подкрепа" и Антон Петров, председател на УС на Българската асоциация на металургичната индустрия (БАМИ).

Такива договори трябва да се подписват във всички браншове, каза още Яначков. По отношение на параметрите на документа той уточни, че най-същественатна част е увеличението с 18% на минималната работна заплата за бранша. Със сто лева е увеличението в сравнение с минималната заплата за страната.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Синдиците на КТБ ще се сдобият с право да продават активи евтино и на тъмно", пише "Капитал"

Синдиците на КТБ Ангел Донов и Кристи Маринова може да се сдобият с нови правомощия да продават евтино и непрозрачно останки от фалиралата банка. С изменение на Закона за банковата несъстоятелност квартет депутати от ГЕРБ, ДПС и Обединени патриоти отварят вратичка за продажби при пряко договаряне и без първоначална минимална цена, ако даден актив е бил предлаган на публична продан три пъти без успех. 

Практично погледнато, това би могло да е полезен вариант за осребряване на вещи и имоти с цел събиране на средства за разпределяне измежду имащите да получат по нещо от банката при ликвидирането й. Като се има предвид обаче какъв е стилът, по който синдиците се разпореждат с активите на КТБ през последните три години, е твърде оптимистично да се очаква мащабен прилив от средства към масата на несъстоятелността заради конкретната поправка. Напротив - тя засилва още повече съмненията, че сред огризките от КТБ може да са останали апетитни парчета, с които да се облагодетелстват ограничен кръг приближени.

Прочети още от " Капитал"

"БДЖ не е дори в ХІХ век", пише в. "Сега"

За нови влакове и обновени линии ще се мисли чак след пет години

Последният път, когато се возих на влак, бе преди 12 години. Дестинацията бе Бургас - София. Надрасканата мотриса, мъждукащите крушки и пукнатите тук-таме прозорци по никой начин не подсказваха, че този влак е в движение. Тъкмо обратното. Но не. Той лека-полека се композира и ето ни в "първа класа". Купето с мръсни седалки и прозорец, който се затваряше само с мазна хартия от баница, споделяхме със семейство роми. Хората бяха полегнали на седалките и опънали канап за простиране на дрехи, който навиха обратно, когато разбраха, че няма да се возят сами. Картината се допълваше от колоритната тоалетна. Сервизното помещение бе останало с едва крепяща се на пантите врата и дори човек да я затвори, спокойно вижда преминаващите отсреща хора. А и те него... Тук всички сме си близки, заключи възрастна жена. И беше права. Част от хората се тъпчеха по коридора, а някои дори бяха полегнали върху саковете с дрехи и друг багаж.

12 години по-късно ситуацията е почти същата. Старите влакове продължават да се движат, а хората висят по гарите в трепетно очакване на поредния закъсняващ влак фантом. Всъщност по данни на самата БДЖ през 2018 г. са натрупани закъснения от общо 430 000 минути (!)

Преизчислено в дни, това прави почти цяла година - близо 230 денонощия. Затова БДЖ трябвало да бъде "изкарана от ХІХ век", декларира новото й ръководство. Но дали и кога?

Прочети още от в. "Сега"

"ЕК: В България все още има голямо неравенство на доходите" четем в "24 часа"

Отчитаме напредък по всички препоръки

Голямото неравенство на доходите и високият процент хора в риск от бедност остават основни проблеми на България, посочва редовният доклад на Европейската комисия за икономическите политики в ЕС.

България остава сред страните с икономически дисбаланси с още 9 страни, сред които Германия, Франция, Испания, но страната ни отчита напредък при изпълнението на всички препоръки. С прекомерни дисбаланси остават Италия, Гърция и Кипър.

Основна причина за неравенството на доходите и риска от бедност е "некоректният механизъм" за определянето на минималната работна заплата, която остава твърде ниска.

Комисията обръща голямо внимание на т. нар. социален стълб, който се състои от 14 показателя. По 5 от тях България е в критично състояние.

Прочети още от в. "24 часа"

"Нелегални бензиностанции спестили над 5 млн. лв. от данъци" пише в. "Монитор"

Hелегални бензионстанции са лапнали над 5 млн. лв. от данъци, които не са платили. Това стана ясно в сряда след оперативно съвещание на МВР, което се проведе в сградата на Главна дирекция "Национална полиция".

Темата на работния формат беше противодействието на контрабандата на горива. Координационното съвещание беше на ниво областни дирекции от цялата страна. Според изнесените данни общата загуба за държавата от нелегалните горива е около 5,3 млн. лв. Това е установил контролът на приходната агенция по обектите в страната. Били са издадени и над 130 акта за различни административни нарушения, като стойността им е за над 110 000 лв. Общо направените проверки пък са били над 2200. "Искаме да продължим с проверките на местата, които се занимават с прождаба на горива. Направихме анализ на съвршено до момента, начертахме посоките, по които трябва да се работи", заяви вътрешния министър Младен Маринов.

Прочети още от в. "Монитор"

"Българинът не се научи да управлява парите си", пише в. "Стандарт"

Икономиката ни е стабилна, но международните сигнали налагат да правим буфери, казва доц. д-р Григорий Вазов

- Доц. Вазов, световни икономисти вече заговориха за задаващата се нова криза. Първите заплахи вече се виждат - обезценка на много валути, МВФ преразгледа прогнозите си за световния икономически растеж и я намали с 0,2 процентни пункта до 3,5 на сто. Британската икономика отчете най-ниския растеж от 6 години насам. Каква е вашата прогноза?

- Засега няма страшно. Да, криза ще има, логично е - повече от 100 години световната икономика има свой цикличен начин на развитие. Лошото е, че много малко се взимат предвид уроците от предните икономически кризи, ударили света и България.

Прочети още от в. "Стандарт"