“Предлагаме на „Уолмарт" да продава родни стоки”, извежда  на първа страница  в. “Стандарт”

Компанията има около 6500 търговски обекта на територията на САЩ

Възможностите за доставка на български стоки за търговските обекти на най-голямата търговска верига в света „Уолмарт" (Walmart) обсъди министърът на икономиката Божидар Лукарски. Той се срещна с вицепрезидента по международните отношения Пол Дик в централата на компанията в Арканзас, САЩ. Навлизането на български продукти и изделия в магазините на „Уолмарт" би могло да доведе до значително увеличаване на износа ни за САЩ, отчитайки факта, че компанията има около 6500 търговски обекта на територията на Щатите, посочиха от икономическото министерство.

Прочети още от в. “Стандарт”

“850 лева данък такси в София, в Бургас с петдесетачка отгоре” четем във в. “Монитор”

850 лева годишен данък ще плащат превозвачите за всяко такси в София и Варна, с петдесетачка отгоре пък ще е налогът в Бургас. Това предвижда промяна в Наредбата за местните данъци и такси в столицата, след като през април влезе в сила новият данък върху таксиметров превоз на пътници. Всяка община трябва да определи сама размера му между 300 и 1000 лева всяка година до 30 октомври. За тази година обаче този срок е 30 септември.

Друга промяна засяга таксата за разрешение за таксиметров превоз, която пада на 25 лева, като документът вече ще важи само за година. Досега сумата бе 150 лева, а срокът на валидност 3 години.

Доводите за определянето на тази сума са свързани с административните функции на столицата, големият брой таксита в София – 6000. Така в хазна се очакват да влязат 5,1 млн. лева.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

“КАТ посочи областите на смъртта" четем на първа страница на в. “Труд”
Пловдивска област е най-опасната за шофиране по брой на жертвите от катастрофи през първите 8 месеца на годината. Това става ясно от писмен отговор на вътрешната министърка Румяна Бъчварова на въпрос на шефа на парламентарната транспортна комисия Настимир Ананиев. Данните са КАТ от 1 януари до 31 август 2016 г.

52-ма души са загинали в Пловдивско, където населението е около 700 000 души, а автомобилите – около 350 хил. За същия период жертвите са общо 43 по пътищата в София-град (28) и област (15), където живеят малко над 2 млн. души, а регистрираните коли надхвърлят 1 милион. Една от причините да изпъква Пловдивско е рязкото намаляване на тежките катастрофи в София-град, докато в предишни години жертвите са били почти еднакви, коментира пред “Труд” шефът на КАТ Бойко Рановски.

Прочети още от в. “Труд”

"След година и 19 млн. евро в Божурище ще заработи втори германски завод", четем на първа страница в. “Капитал Daily”
Световният лидер в производството на машини за опаковки - германската семейна компания Multivac, направи в четвъртък първа копка на бъдещия си завод в индустриална зона "Божурище". Това е най-голямата производствена инвестиция около София тази година - в първата фаза ще се вложат 18.8 млн. евро. Проектът ще има и втори етап, на който ще бъде вложена същата или по-голяма сума, каза за "Капитал" главният изпълнителен директор на групата Кристиан Трауман. Т.е. общата инвестиция може да надхвърли 70 млн. лв.
Германският производител е избирал за новия си завод между Румъния и България. Спира се на страната ни заради добре образованите специалисти, финансовите стимули от държавата и ниските данъци. Любопитно е, че в състезанието къде точно да е предприятието дилемата е била София или Пловдив и столицата е избрана, защото напоследък много инвеститори са се насочили към Пловдив и там става пренаселено. Така държавната зона в Божурище започва постепенно да се запълва с чужди инвеститори - след първия германски завод за авточасти на Behr-Hella, който заработи миналата година, през 2016 и датска мебелна компания JYSK реши да инвестира 100 млн. евро в логистична база в Божурище.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Пенсиите растат с 2,4% след преизчислението", четем на първа страница на в. „24 часа"

Пенсиите ще бъдат увеличени през 2017 г. ще е с 2,4%, съобщи управителят на Националния осигурителен институт Бисер Петков в интервю за в. “24 часа”. Това увеличение е заложено в проектобюджета на Държавното обществено осигуряване. Процентът е получен по досега действащото швейцарско правило, но самото увеличение ще стане по нов механизъм чрез преизчисление, обясни Петков. От началото на следващата година тежестта на година стаж във формулата за изчисляване на пенсията вече ще е 1,126 вместо досегашните 1,1. Тази тежест ще важи както за новите пенсии, отпускане след 1 януари 2017 г., така и за старите.
Прочети още от в. „24 часа"

"В разрез със закона парламентът разреши чужд университет у нас” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
Броени дни преди началото на академичната учебна година, навръх 15 септември парламентът разреши чужд университет у нас в крещящо противоречие със закона за висшето образование. Висшето училище на франкофонията за администрация и управление ще обучава бакалаври и магистри, а в рамките на продължаващо обучение - и докторанти, без да е минал през оценка в Националната агенция за оценяване и акредитация, без да се подчинява на правилата за качество на обучението, без да е длъжно да гарантира правата на студентите, записани в закона. Вузът ще получи безвъзмездно от държавата помещения за срок от 10 години, ще се ползва и от привилегии при освобождаване от различни такси. Парламентът вчера гласува на първо четене законопроекта въпреки предупрежденията на опозицията, че взема противоконституционно решение.

Откриването на ВУФАУ стъпва на спогодба между България, международната организация на франкофонията и университетската агенция на франкофонията, изготвена тази година. Спогодбата променя статута на създания през 2002 г. Франкофонски институт по администрация и управление.

Прочети още от статията на в. “Сега”

„КФН избра нови одитори за прегледите в небанковия сектор", пише в. “Капитал Daily”
След като в началото на месеца Комисията за финансов надзори отстрани от прегледите на застрахователите и пенсионните фондове "РСМ България", регулаторът му избра заместници. Срокът беше изключително кратък, като самите компании трябваше да са дали по два предпочитани одитора до 12 септември и по информация на "Капитал" част от компаниите не са успели да си осигурят проверяващ и управляващият комитет по прегледите им е назначил такъв служебно. Все пак КФН спази обявения срок за окончателното разпределение и на 15 септември обяви кой кого ще проверява.

Четирите дружества от групата на "Евроинс", както и двете от групата на "Лев инс" попадат при Mazars. Френската компания беше консултант при двете банки, където аналогичните проверки наложиха най-сериозни корекции - ПИБ и Инвестбанк.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„България изостава в класацията по икономическа свобода", пише в. “Сега”
Буксуващата съдебна реформа е един от основните фактори, които допринасят за лошата икономическа среда в България. Това става ясно от последния доклад на института "Фрейзър" за икономическата свобода по света. Докладът е издание за тази година, но стъпва на данни от 2014 г. Макар да подобрява незначително общата си оценка, страната ни пада надолу в класацията и в глобален мащаб, и сред страните - членки на ЕС. Това означава, че докато ние оставаме почти на едно място, в други страни условията за бизнес бързо се подобряват.

Според новия индекс България дели 45-а позиция (от 159 страни) с Израел, Монголия и Никарагуа с по 7.39 точки от 10 възможни. В сравнение с миналогодишното издание на индекса резултатът на страната ни се увеличава с пренебрежимите 0.04 точки, но въпреки това падаме назад в класацията с три позиции. Любопитното е, че България е изпреварена не само от страни като Естония, Литва и Латвия, но и от Грузия и Албания.

Прочети още от в. “Сега”

“Морето пълно до 20 октомври“, четем във в. “Монитор”
- В бранша отчетохте рекорден сезон. Бе заявено, че подобни резултатите не е имало от 90-а година насам. На какво се дължи това?

- Наистина отчетохме много добър сезон. Всъщност ние винаги сме били потърпевши от геополитическата обстановка, за първи път сме в печеливша позиция. Тук заслугата е не само на бранша, но и на правителството, на медиите, тъй като поддържаме добри връзки със съседите. Имаме 30% ръст за зимния туризъм от Турция и ръст на руснаците през летния сезон. Видяхме, че тази балансирана политика ни носи добри дивиденти. Министерството на регионалното развитие и благоустройството пък отпуска голяма сума за атракции, за което сме благодарни. Така че освен летния туризъм, трябва да развиваме и културния, който може да е много печеливш. Курорти като Банско, Боровец, Пампорово се налагат не само като предпочитани зимни, но и летни дестинации. Надявам се и че нискотарифните полети ще продължават да се увеличават. Също така се надявам да бъде подкрепена идеята ни 1% от оборота в бранша да отива за реклама, ако искаме 2017-2018 година също да бъдат успешни. Тази година освен по оборот и посещаемост е рекордна и по събираемост на данъци. Трябва да отбележим, че българският бизнес вече е с европейско мислене и осъзна колко е важно осветляването на сектора.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Главният архитект на Варна: "Хемус" да минава през Русе", пише в. „24 часа"

Проектирането на магистрала „Хемус” през Русе ще има сериозен икономически ефект върху Варна, тъй като ще свърже морския град с Букурещ. Дължината на трасето ще се увеличи с 28 километра, но цената за строителство няма да е по-висока от сегашния проект, тъй като по новото трасе няма сериозни препятствия на релефа. Това заяви за Дарик главният архитект на Варна Бузев, според когото времето за пътуване ще се увеличи само с 10-15 минути.
Прочети още от статията на в. „24 часа"

”Прекаленият оптимизъм ни вкарва в дългове", пише в. “Стандарт”

Защо се увеличават дълговете на фирмите и защо българските предприемачи все по-бавно и по-трудно си събират борчовете от партньори и клиенти? И тук сме последни в Европа, а това се отразява на възможностите за развитие на бизнеса и обрича фирмите на липса на инвестиции и отказ от развитие. Какви са причините за това и за перспективите в близко бъдеще попитахме Райна Миткова-Тодорова, управител на ЕОС Матрикс, една от водещите компании за събиране на дългове.

Най-добре се справят търговците, затъват спедиторите, транспортът и земеделците, казва Райна Миткова

- Госпожо Миткова, коя е причината българите да сме първи по неплащане на задълженията си?

- Причината трудно може да бъде открита в лошата икономическа ситуация, защото, както се вижда, икономиката се подобрява. Ключът за нас е в твърде големия оптимизъм на българския бизнес. Очаквайки едно по-добро бъдеще и подобряване на собственото си положение, бизнесът свали фокуса от събиране на вземанията си. И просрочията нарастнаха. Фирмите в момента са фокусирани върху основната си дейност – да произвеждат, и събирането на дълговете остава на по-задно място. А несъбрани вземания стават все по-големи.

Прочети още от в. “Стандарт”