"Ултиматум! Брюксел дава 2 месеца на България да премахне 10 нарушения" е заглавиe от в. "24 часа"

ЕК настоятелно приканва страната ни да преразгледа правилата как търговците събират вземанията си

Два месеца срок дава Брюксел на България да премахне 10 нарушения, става ясно от пакета решения на Еврокомисията този месец.

ЕК настоява да се премахме националната закрила на географските означения, тъй като е несъвместима с правото на ЕС. Още с влизането си в ЕС през 2007 г. България е трябвало да се лиши от националния регистър на географските означения за селскостопански продукти и храни. Сега Брюксел изпраща мотивирано становище за Закона за марките и географските означения. Ако до 2 месеца не настъпят промени, комисията може да сезира Съда на ЕС.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Как едно свлачище до плажа става курорт", четем в "Капитал"

Строежът на "Шофьорския плаж" край Алепу е започнал като "брегоукрепване", а вторият етап е ваканционен комплекс

Откакто българското Черноморие започна да се застроява, "Шофьорският плаж" винаги е стоял някак обречено. Тази дълга ивица незастроен бряг между "Дюни" и Аркутино с девствената си пустош със сигурност изкушава тези, които държат земите край морето. 

Първият проект вече е факт. Началният етап e скрит под името "укрепване на свлачище". Това представлява изливане на солидно количество бетон на метри от морето и в близост до комплекса "Свети Тома", където преди години земята се свлече до самия плаж. След това укрепване, което много прилича на изливане на основи, по план ще последва строителството на курортен комплекс пред резервата "Алепу". Курортът ще бъде терасовиден и ще почва на 30 м от морето, буквално в самото свлачище. Причината да го има, казват строителите, е, защото иначе няма как да се изплати инвестицията за укрепване на свлачището.

Прочети още от " Капитал"

"Проверката за апартамента на Горанов е приключила, но е тайна" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Антикорупционната комисия прехвърли топката към прокуратурата, която проверява търгувал ли е министърът с влияние, като е живял без пари в жилище на кръстника си

Антикорупционната комисия (КПКОНПИ) e приключила проверката си на финансовия министър Владислав Горанов, който живее безвъзмездно от години в апартамент на кръстника си Иван Сариев, и е изпратила резултатите на Върховната касационна прокуратура. Това стана ясно от обясненията на комисията пред "Сега". Какво точно е дала КПКОНПИ на прокуратурата обаче е тайна. От комисията обясниха, че дирекцията им "Противодействие на корупцията", която се е занимавала с Горанов, е секретна и информацията, която излиза от нея - също.

В края на ноември главният прокурор Сотир Цацаров възложи на антикорупционната комисия да провери Горанов за престъпление по служба и търговия с влияние. Комисията се задейства с огромно неудоволствие - шефът й Пламен Георгиев дълго време твърдеше, че никой не му е възлагал проверка на финансовия министър. Затова Цацаров го направи повторно, като нареди до 20 дни "Противодействие на корупцията" в КПКОНПИ да извърши "отделни конкретни действия по проверката".

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Нашенци питат Външно за банковите карти и роуминга" извежда на първа страница в. "Монитор"

9000 сигнала за помощ за година, само 1500 се регистрирали преди екскурзия

"Защо не ми работи банковата карта?". С такъв въпрос се е обърнал нашенец към външното министерство, когато отишъл да зарежда на бензиностанция в чужбина. Случаят попада в графата с нетипичните питания, които българи са отправяли към ситуационния център на ведомството, където обикновено се търси помощ при кризисни ситуации, бедствено положение или сложни казуси при пътуване зад граница, установи проверка на "Монитор".

За разлика от британците, които се отличават с далеч по-нестандартни питания (виж карето), българите все пак донякъде са прагматици. Освен типични разяснения, свързани с изгубен паспорт например обаче има и оплаквания за липсата роуминг, както и въпроси от рода: "Какъв е роуминг за плана ми?" и "Защо не мога да набирам международно?".

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Епидемия от чиновническо малоумие", четем във в. "Стандарт"

- Мамо, какво е грипна епидемия?

- Не знам, миличък, ние сме от София...

За жалост, това не е виц, а чистата истина. Грип има навсякъде, уби вече дете на 5 години, не един или двама възрастни. Жертвите вече са повече от 6, болните хиляди, болниците са пълни. Нещо повече - наред с двата грипни щама върлуват и други остри вирусни инфекции. Една от тях взе за часове живота на бебе на годинка.

Но в София, Велико Търново и още няколко града грип няма. Ние в столицата, която на грипната карта стои като изолирано бяло петно, сме направо друга държава и то по-зле от третия свят. Тук в болниците по едно и също време има стотици хора с грип или остра вирусна инфекция (както искат да го наричат чиновниците), които търпеливо чакат да им изпишат антибиотик. До тях се разхождат пациенти от болничните стаи, които също трябва да минат консултация преди операция, а за капак държат бременните жени в коридорите, когато чакат да им вземат кръв за изследване. Абе, хора, вие ум имате ли? Човешкият живот не е статистика на заболеваемост. Училищата се пускат в грипна ваканция, за да предпазят децата от болестта преди тя да ги е повалила, не когато остана двама в класната стая. Какво чакате - да се разбоеем всички, да не можем да си гледаме децата ли или пък родителите?!

Прочети още от в. "Стандарт"

"Златев vs Домусчиев: Сблъсък в Бургаския залив", пише в. "Капитал"

Законът за горивата вкара в директен сблъсък Валентин Златев и Кирил Домусчиев, като първият обвини втория в конфликт на интереси, тъй като през пристанището му преминават танкерите на "Инса ойл"

Ако банка, муха и политик се убиват с вестник, то за петролните компании е нужен закон. Поне ако се съди по титаничния сблъсък около приетия преди половин година Закон за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход. Той трябваше да влезе в сила в края на януари, но под заплахата от протести правителството предложи, а парламентът отмени (засега на първо четене) действието му с шест месеца. 

Залогът около спорния проект явно е голям. Защото текстовете му доведоха до публичен конфликт между два ключови играча в бизнеса, които са с влияние и сред политическите среди - генералния директор на "Лукойл България" и председател на Българската петролна и газова асоциация Валентин Златев и председателя на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) Кирил Домусчиев. Официално първата страна лансира каузата за борба със сивия сектор, а втората - защитата на малките бензиностанции и минната индустрия.

Прочети още от в " Капитал"

"Прокуратурата винаги е активна и безпристрастна! С враговете на Пеевски!", пише в. "Сега"

Държавното обвинение ударно внася обвинителни актове срещу критиците на властта, но си затваря очите за щедро обгрижваните от КТБ политици

Много ни се иска да повярваме, че България разполага с една изключително принципна прокуратура, която не обслужва никакви политически или икономически интереси, а се води единствено от Конституцията, Наказателния и Наказателно-процесуалния кодекс. Че всички шумно образувани досъдебни производства и още по-шумно повдигани обвинения, включително и по сагата КТБ, са добре подготвени и ще приключат с тежки присъди. И няма да се стигне до обичайните осъдителни решения за неефективно правосъдие срещу България в Страсбург, по които се плащат милиони обезщетения от джоба на данъкоплатците, а виновните магистрати се измъкват без наказание. За съжаление обаче последните повдигнати обвинения не дават основания за такъв оптимизъм и поставят нови и нови въпроси към работата на прокуратурата и нейната обективност и безпристрастност.

Пример за това е последното развитие около разследванията за фалита на КТБ. Оня ден прокуратурата повдигна обвинение срещу депутата от БСП Елена Йончева.

Прочети още от в. "Сега"

"От Видин до Монтана ще има магистрала, обеща регионалният министър" пише в. "Монитор"

От Видин до Монтана ще бъде изградена автомагистрала, а от Мездра до Ботевград - скоростен четирилентов път в участъка на международен път Е 79.

Това съобщи министърът на регионалното развитие Петя Аврамова, която проведе във Видин работна среща за напредъка на проекта за модернизация на пътя Видин - Ботевград.

В срещата участваха инж. Дончо Атанасов - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", народният представител Владимир Тошев, областният управител Албена Георгиева и кметът на Видин Огнян Ценков. Проектът на път от Видин до Монтана е променен от първоначалните планове в автомагистрала, а участъка от Мездра до Ботевград ще бъде скоростен четирилентов, заради релефа и трудните условия за неговото изграждане.

Тази година трябва да приключат процедурите за избор на изпълнител на пътя между Видин и Ружинци, като успоредно с това ще бъдат процедирани парцералните планове, ще бъдат извършени отчуждителни процедури и в края на годината да започне реалното строителство, каза Дончо Атанасов.

Прочети още от в. "Монитор"

"Само 5% пеш или с колело на работа в София за добра фигура, шофьорите - над 60%", пише в. "24 часа"

Данните са от изследване сред мениджъри и 300 служители на 7 големи компании

44% пътуват от 30 минути до 1 час до офиса, а на връщане толкова отнема на 50%

Само 5% от работещите в София се придвижват пеша или с велосипед до работното си място. И го правят, за да поддържат физическа форма.

Това сочат данните от пилотно социологическо изследване на инициативите "Визия за София" и "Зелена София" на Столичната община как софиянци се придвижват до работното място.

Направени са дълбочинни интервюта сред мениджърите на 7 големи компании: VMware, Telenor, Telus, SAP, Porsche Leasing, Porsche Import и Нewlett Packard.

Проведени са близо 300 анкети с техни служители. Заедно с резултатите от още около 20 проучвания на навиците на софиянци, данните ще послужат за изработване на визията за развитие на София до 2050 г.

Най-голям дял - 60%, от столичани се придвижват с кола до офиса, като в някои компании те са и значително повече. На второ място са ползващите градски транспорт - между 35 и 38%, а до 5% - пеша и с велосипед, сочат данните.

Прочети още от в. "24 часа"