Ако сте собственик на малка фирма, вероятно усещате напрежението на пазара. Има огромен натиск да растете, да обслужвате клиентите си, да плащате на екипа си и все пак да запазите здрава печалба на фона на турбулентната икономика.
В същото време знаете, че не можете просто да режете разходи на сляпо, защото съкращаването на грешните неща може да ви постави в още по-трудно положение.
Когато се прави правилно, стратегическото съкращаване на разходите всъщност може да направи бизнеса ви по-рационален, по-гъвкав и по-мащабируем - и може да ви даде повече спокойствие. Вместо да управлявате бизнеса си от позицията на страха, пренаредете това време като начин да оптимизирате фирмата си и да изградите по-силна основа. Може да се изненадате колко ефективно ще функционирате с по-малко, пише Entrepreneur в свой материал.
Първо разберете разходите си
Проучванията показват, че голяма част от собствениците на малки фирми не са наясно с ключовите си разходи. Преди да съкратите каквото и да било, е критично важно да се дистанцирате и да разберете къде всъщност отиват парите ви.
Трудът обикновено е най-големият разход за малките фирми. Ако все още нямате ясни данни за възвращаемостта на инвестицията (ROI) за времето на екипа си, сега е моментът да ги настроите. Тези ROI изчисления могат да варират драстично в зависимост от ролята, така че ако имате настроени ключови показатели за ефективност (KPI), отделете време да ги прегледате. Ако нямате, добре ще е да се консултирате със специалист за тях.
Независимо от това, разглеждането на приходите ви на щатен служител е добро място за начало. Ако те се окажат ниски, вероятно е добър момент да преразгледате организацията и структурата на екипа си.
Други разходи, които обикновено са доста лесни за намаляване, включват разходи за външни изпълнители, неизползвани абонаменти и разходи за пътувания. Не е лоша идея да проверявате тези разходи един по един всеки месец.
Обмислете какво и кога да делегирате
Често срещан мит е, че делегирането винаги ви спестява време, но това не винаги се случва. Може да стане скъпо, ако се прави погрешно, и всяко делегиране, което понастоящем правите, заслужава втори поглед.
Делегирането работи най-добре, ако вече сте систематизирали това, което се предава. Ако първо систематизирате, делегирате нещо, което ще минимизира разходите за делегиран труд, така че максимизирате ROI. Това може да изглежда като автоматизация в CRM системата ви или създаване на стандартни оперативни процедури.
Говорейки за ROI, помислете за възвращаемостта на всичко, което плащате да делегирате. Като пример, ако сте аутсорснали "студените" обаждания към потенциални клиенти, помислете за цената на всяко обаждане въз основа на часовата ставка, която плащате, и броя генерирани срещи.
Не съкращавайте там, където има значение
Повечето фирми грешат, като съкращават инвестиции, които всъщност подкрепят дългосрочния растеж, като маркетинг или екипна култура, когато започват да усещат финансовото напрежение.
Критично важно е да изследвате ROI на всеки разход, вместо да съкращавате в паника. Ако асистентът ви ви спестява 10 часа седмично и използвате това време за затваряне на сделки, това има своя възвращаемост. Ако оперативният ви мениджър ви помага да задържите ключови клиенти, това е възвращаемост.
Един ефективен начин да излезете от ситуацията е да инвестирате повече в услугата за съществуващите клиенти, вместо в растеж. Когато давате по-високо качество, създавате по-устойчив път към разрастване - включително и чрез създаването на истински "фенове" на вашия бизнес, които безплатно ви рекламират в своите среди.
В крайна сметка, целта не е просто да оцелеете в сегашната сложна ситуация. Тя дава възможност да направите фирмата си по-ефективна и рационална. Това ще ви позиционира по-добре за момента, в който нещата отново тръгнат нагоре.