Изпълнителният директор на Malaysia Airlines Питър Белю напуска компанията малко повече от година след като пое поста. Ирландецът се връща в Ryanair на поста оперативен директор, за да се справи с недостига на пилоти, който доведе до отмяната на повече от 20 000 полета през зимния сезон.

Ходът на Белю означава, че Malaysia Airlines ще трябва да назначи трети изпълнителен директор в рамките на 3 години. Компанията продължава да се възстановява от двете трагедии през 2014 г., когато изгуби 2 самолета по време на полет, което доведе до много човешки жертви. Полет MH370 изчезна над Индийския океан, а съдбата му остава мистерия, а полет MH17 бе свален над Източна Украйна.

Авиокомпанията явно не е очаквала напускането на Белю, но тя обяви, че това няма да повлияе на работата й.

Решението му да напусне Malaysia Airlines идва малко повече от година, след като бившият изпълнителен директор на компанията Кристоф Мюлер също се отказа от поста, изтъквайки лични причини. Мениджърът изпълни само година от 3-годишната си мисия за съживяване на държавно контролираната фирма.

Мюлер, който е бивш главен изпълнителен директор на ирландския конкурент на Ryanair, Aer Lingus, по-късно се присъедини към Emirates като директор по дигитализацията и трансформацията

Под ръководството на Белю, Malaysia Airlines преструктурира своя флот, а собственикът на компанията - държавният инвестиционен фонд Khazanah съобщи, че планира повторно листване на акциите на компанията на фондовата борса през 2019 г.

Авиокомпанията изтъкна факта, че Белю е заявил публично на 27 септември, че е ангажиран с авиокомпанията, връщането към печалбите на Malaysia Airlines ще бъде "най-голямото постижение" в живота му.

"Толкова много (мениджърски) промени правят опитите за връщане към добрите времена още по-предизвикателни", каза Брендън Соби, главен анализатор на авиационния център CAPA.

Спасителят на Ryanair

Белю се връща в Ryanair - най-натоварената авиокомпания в Европа, която се опитва да назначи допълнителни пилоти и да убеди съществуващите да останат при нови, подобрени условия, за да избегне отмяната на нови полети.

"Това е най-голямата компания в Ирландия. Те се нуждаят от моята помощ и има голямо предизвикателство. Това е форма на национална служба", обясни мениджърът в изявление. 

Белю е директор на полите в Ryanair преди да напусне през 2014 г. Той се присъединява към Малайзия като оперативен директор през септември 2015 г., а през юли миналата година става изпълнителен директор.

На новата си стара работа Белю ще отговаря за ръководенето на пилотите. Той ще поеме поста от 1 декември и трябва "да гарантира, че провалът с графика на пилотите, който Ryanair претърпя в началото на септември, никога няма да се повтаря", се казва в изявление на компанията.

Белю е уважавано име в самолетните среди "и е имал много добри отношения с пилотите, докато е бил там", отчитат експерти.

През последните седмици пилотите на Ryanair, които не са свързани с никакъв профсъюз, се събират в социалните мрежи, за да лобират за основно преразглеждане на условията на труд в компанията.