Принц Хари и Меган, херцогинята на Съсекс, искат да станат финансово независими, но не е ясно как точно ще се случи това, пише CNN Business.

Те могат да натрупат състояние, давайки интервюта, издавайки книга, от партньорства с големи брандове и реклами в социални медии. Меган, която е популярна още преди да стане член на кралското семейство, може да се върне към киното.

"С актьорския талант на Меган и мрежата ѝ от контакти, може спокойно да се създаде холивудски филм или книга", казва Дейвид Хейг, изпълнителен директор на консултантската компания за оценка на марката Brand Finance.

Възможности за двойката в дигиталното пространство

Изненадващото съобщение от херцога и херцогинята на Съсекс от миналата седмица, в което обявяват, че искат да се "оттеглят" от ролите на висши членове на кралското семейство, има шанс да насочи към тях голям поток от доходи. Новината се появи в пост в Instagram акаунта на двойката, която може да се похвали с 10,4 млн. последователи, което говори за тяхното значително присъствие в социалните медии и възможността да бъдат потърсени от големи рекламодатели.

"Не мога да си представя да станат платени инфлуенсъри", споделя Сара Маккокърдейл, изпълнителен директор и основател на платформата CORQ. Вместо да се занимават с луксозни модни и козметични продукти, Хари и Меган биха могли да продават стоки, произведени от хора в по-бедните страни, като част от техните филантропски начинания, кaзва тя. "Не мисля, че ще предприемат просто някаква благотворителна акция, а нещо с много мащабно въздействие", добавя тя.

Меган има опит с лайфстайл блоговете, като три години е ръководила собствен уебсайт "The Tig". Tам тя е публикувала рецепти, идеи за подаръци, съвети за пътуване и спорт, а влиянието ѝ нараства значително, след като става херцогиня на Съсекс.

Примерът на семейство Обама

Не са много двойките, които комбинират това да са знаменитости, да имат влиятелни контакти и да развиват успешно социалните си медии по същия начин както Хари и Меган. Те могат да бъдат сравнени със семейство Обама.

Меган е работила години като актриса, докато Мишел и Барак Обама притежават продуцентска компания, която има сделка с Netflix. И двете двойки имат голямо влияние в социалните медии. Пътят, по който пое семейство Обама след напускането на Белия дом, може да бъде пример и за този на Хари и Меган.

Бившият президент получи 400 хил. долара, за да говори на конференция на Уолстрийт през 2017 г., като това е само едно от поредицата му изказвания, за които е платено. Семейството е спечелило и 60 милиона долара от сделка за създаването на книга с издателството Penguin Random House.

Според Дейвид Хейг, Хари и Меган също могат да изкарват много пари от това да изнасят различни публични речи.

Кралското семейство във Великобритания струва на данъкоплатците повече от всякога

Кралското семейство във Великобритания струва на данъкоплатците повече от всякога

През изминалата финансова година монархическата фамилия е имала много разходи

Филантропия

Писателката и историчка Кейт Уилямс заяви, че очаква Хари и Меган да създадат глобална благотворителна фондация по линия на фондацията на "Бил и Мелинда Гейтс". "Това ще покрива разходите им и ще получават заплати като на главни изпълнителни директори", казва тя. Те биха могли да се консултират и с други благотворителни организации и такива с нестопанска цел, добавя Уилямс.

Двойката е искала да направи търговка марка с името "Sussex Royal" през юни, 2019 г. Идеята е с нея да са обозначени много неща - от дрехи, книги и канцеларски материали до това да се използва в кампании, благотворително набиране на средства, образование и консултации.

Подадената молба все още може да бъде оспорвана и няма да бъде регистрирана поне до февруари, според Бен Евънс, адвокат от Blake Morgan в Лондон. Фактът, че запазената марка ще бъде собственост на Фондацията на херцога и херцогинята на Съсекс, предполага, че това ще е по-скоро благотворителна дейност, отколкото печелене на пари, добавя той.

Така или иначе, ако продължават с този план, Хари и Меган ще бъдат подложени на значителен контрол свързан с доходите им, казва Марк Боркоуски, основател и ръководител на британските фирми за връзки с обществеността, Borkowski PR.